Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

28 mei 2012

Twee nieuwe tentoonstellingen over 'na de dood' in Amsterdam

Reïncarnatie in het oude Egypte: de ziel verlaat het dode lichaam 


'Na de dood' is niet eng

Al weer flink wat jaren geleden (in 2002) gaf ik vanuit mijn professie reïncarnatietherapie een lezing Herinneringen aan doodgaan in uitvaartcentrum Zuylen in Breda. Dit in het kader van hun lezingencyclus Wie niet weet van sterven, weet niets van het leven, die daar nog steeds jaarlijks wordt gehouden rondom het thema rouwverwerking, leven en dood. Op deze lezingen komen steevast veel belangstellenden af.

Mijn lezing over reïncarnatie had ik tevoren zorgvuldig samengesteld en uitgewerkt. De inhoud ervan was zelfs vooraf goedgekeurd door de organisatie want het mocht niet te alternatief worden. Iets waar ik me wel in kon vinden :).
De organisator verwachtte die dag een vaste groep toehoorders van 50-70 personen. Groot was mijn verrassing dat er bijna 200 mensen in de aula van het uitvaartcentrum zaten op het moment dat ik een microfoontje opgespeld kreeg. Een groep van 50 vond ik best te doen. Dit aantal was even wennen...

De plek vooraan in de zaal waar ik moest staan om mijn verhaal te houden, was normaal gesproken de plek waar de kist met een overledene werd neergezet. Precies op die plek bemerkte ik dat niet alleen mensen op stoeltjes in de zaal zaten die naar me kwamen luisteren, maar ook dat er energieën van overledenen, entiteiten, boven mijn hoofd rondzweefden. Deze paranormale waarneming vond ik niet eng, maar een lezing houden voor een zaal met veel mensen wel.
Goed en wel begonnen met de lezing, kwamen er steeds meer vragen van toehoorders. Vragen die niet aansloten op wat ik voorbereid en afgestemd had met de organisatie. Afstemmend op wat dit publiek wél wilde weten, besloot ik mijn lezing qua inhoud om te gooien en aan te passen. Dat vond ik 'dood'eng, want ik hou erg van voorbereiden en controle houden.


Eén speciale vraag
Na afloop van de lezing waren er zeker 30 mensen die me nog een persoonlijke vraag wilden stellen. Eén vragensteller is me bij gebleven. 
Een kleine, vriendelijk uitziende man van een jaar of tachtig. Geduldig stond hij meer dan een uur in de lange rij te wachten.
Toen hij aan de beurt was, vertelde hij dat zijn vrouw was overleden. Hij had dromen gehad waarin ze aan hem verscheen. Levensechte dromen. Kon dat? In zijn directe omgeving durfde hij hierover niet te praten. 

Ik antwoordde dat dit zeker mogelijk was. Als hij sliep en droomde, was hij namelijk met zijn zielsenergie in eenzelfde gebied/sfeer als waar zijn overleden vrouw was. Op die manier was contact zeker mogelijk.

De man pakte mijn handen vast terwijl de tranen hem spontaan in de ogen sprongen. Hij zei: "Ik ben zo blij dat ik deze vraag aan u heb durven stellen. Ik wist dat zij het echt was geweest, maar ik durfde het tegen niemand te zeggen. Ik ben opgevoed met een geloof dat er na de dood niets meer is. Ik ging zo twijfelen of ze het wel echt was geweest. Ze kwam in mijn dromen afscheid van me nemen. Nu ik weet dat het kan, ben ik niet bang meer om zelf dood te gaan."

Voor mij is werken met sterfervaringen in vorige levens gewoon geworden. Het gebied tussen leven en dood is bekend terrein. Spontaan contact met overledenen komt voor. Dat ik entiteiten waarneem, daar ben ik door de jaren heen aan gewend geraakt. Echter, op momenten zoals hierboven genoemd, besef ik pas dat wat voor mij gewoon en niet eng is, voor anderen nog steeds vreemd is.

 
Twee tentoonstellingen

Op dit moment zijn er twee tentoonstellingen om meer te weten te komen over 'de dood en daarna'. Verbreed je horizon zou ik zeggen.
In het Tropenmuseum in Amsterdam is t/m 26 augustus 2012 de tentoonstelling De Dood Leeft te zien, over hoe mensen wereldwijd met de dood omgaan, afscheid nemen, rouwen en herdenken. Welke rol speelt het sterven in ons leven. Hebben we behoefte aan nieuwe rituelen?

Waarom herdenken Mexicanen overledenen met het Allerzielenfeest? Hoe neemt een Tibetaan afscheid van een gestorven geliefde?
Een tentoonstelling met films, objecten en hedendaagse kunst.

In Museum Tot Zover bij de begraafplaats De Nieuwe Ooster in Amsterdam is t/m 1 juli 2012 de tentoonstelling Afterlife te zien.
Veertien kunstenaars exposeren bijzondere kunstwerken waarin ze hun visie op de dood en op wat daarna komt, hebben verbeeld.

Interesse in vorige levens? Neem eens een kijkje op mijn website. Hopelijk zul je bij het lezen van de vele praktijkervaringen ontdekken dat er veel meer is dan dit ene leven nu.
Sterven en doodgaan is ook weer opnieuw beginnen.

Het ebook Vintage Life kun je geheel gratis aanvragen.



In 2013 komt er een nieuw boek dat in het teken staat van paranormale ervaringen Ik loop je astraal voorbij! Ik hoop hierin mooie verhalen op te nemen, oa. over contact met overledenen.


Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer