Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

25 juni 2012

Apps & vorige levens in oud-Egypte


Uit het computerspelletje (c) The Heliopolis Prophecy - Tifet


Hou je als volwassene van computerspelletjes?
Heb je affiniteit met oud-Egyptische sferen of er ooit lang geleden geleefd?

Omdat ik dol ben op piramides, tempels en oud-Egypte, zocht ik in de AppStore naar spelletjes die mijn oude priesteressenhart sneller doen slaan. Ik heb er een aantal getest; hieronder de twee beste spellen, wat mij betreft.

Egypt – The Heliopolis Prophecy HD
Het grafisch prachtig vormgegeven spelletje Egypt - The Heliopolis Prophecy HD van Microids vind ik het allermooist.
De Engels gesproken en weergegeven teksten zijn prima te begrijpen, maar hoe en waar precies met pijltjes ergens op te klikken vind ik lastiger te volgen. Ligt ook aan het feit dat ik minder van puzzelen hou en meer van behendigheidsspelletjes.
Uit Egypt - (c) The Heliopolis Prophecy  - Tifet
Verhaal
Egypt The Heliopolis Prophecy is gesitueerd in 1360 voor Christus in Egypte.
In de zonnestad Heliopolis is een epidemie uitgebroken. Tifet, een jonge priesteres van Sakhmet - godin van ziekte en medicijnen - gaat op pad om een medicijn te vinden voor haar vader en inwoners van de stad.
Haar zoektocht – via spelopdrachten - brengt haar naar het hart van de tempel van Atum-Re.
De mogelijkheid om 360 graden in de rondte te sturen met je vinger op het scherm van je iPad en iPhone is subliem! Je krijgt hierdoor echt het idee dat je zelf rondloopt in die oude tijd. Achtergrondmuziek en –geluiden zorgen voor een typisch Egyptisch sfeertje.
Uit Egypt - (c) The Heliopolis Prophecy - straatbeeld

Het begin van dit spelletje is prachtig: een filmpje van een zwarte kat die zich losmaakt van een groot Egyptisch standbeeld en naar de woning van priesteres Tifet rent. Tifet ontwaakt uit haar slaap en vanuit haar woning hoor je geroffel op een deur. Vanaf dat moment ga je met haar mee op pad. Ze ontmoet personen die haar vertellen wat ze moet ondernemen op haar tocht. Vervolgens zie je stukjes animatiefilm, maar ook wat meer statische figuren. De decors zijn prachtig.

Niet geschikt
Ik heb meerdere op historisch Egypte georiënteerde spelletjes geprobeerd, maar na downloaden meestal meteen weer gewist omdat ze voor volwassenen te simpel of gewoonweg lachwekkend waren (Annabel, adventures of the Egyptian princess, PyramidVille Adventure, Time Builders: Pyramid Rising en Pyramid Solitaire – ancient Egypt).
Uit (c) Egypt The Prophecy - Maia 

Egypt The Prophecy part 1/3
Van dezelfde makers als het spel dat ik in het begin van dit artikel noemde, is het computerspelletje Egypt The Prophecy, dat bestaat uit 3 afzonderlijke apps, die los verkrijgbaar zijn maar elkaar in spelniveau wel opvolgen.


Grafisch gezien een mooi spel, met dezelfde mogelijkheid om 360 graden tussen Egyptische tempelpilaren door te lopen.

Gele app, part 1: Deadly providence
Tovenares/priesteres Maia moet van de farao vreemde gebeurtenissen gaan onderzoeken in het gebouw nabij de grote obelisk.

Rode app, part 2: The World of Ptah
Paser, de architect van de grote obelisk, lijdt aan een vreemde ziekte. Maia moet ontdekken wat er met hem aan de hand is, en hem genezen.

Blauwe app, part 3: The final battle
Als Maia op het punt staat architect Paser te genezen, komt ze terecht in een donkere paranormale wereld. Ze moet haar krachten meten om de grote obelisk, de farao en Egypte te redden.
Uit (c) Egypt The Prophecy - Isis bij de Nijl

Hoe mooi de achtergronddecors ook zijn in dit spel, ik kom zelf telkens niet verder dan de eerste stukjes in alle drie de apps. De uitleg om het spel te spelen is onvoldoende of ik ben niet slim genoeg.
Het kan natuurlijk ook zijn, dat dit me wat zegt over hoe ik zelf vastloop in Egyptische vorige levens :))). Niets is immers toeval.
Het spel helemaal uitspelen kostte mij teveel tijd, maar de sfeer en de plaatjes gaven me een fijn gevoel. Alsof ik opnieuw in het oude Egypte rondliep.

Tips?

Als je een leuker spel tegenkomt, mail me via rhapublishing@gmail.com
Ik zoek nog iets leuks op het gebied van rennende mummies à la Temple Run (zie voorgaande 2 blogartikelen).

Meer lezen over vorige levens in Egypte?

Een priesteres in het oude Egypte:
Een priesteres in Soemerië:
De tekenstripreeks Papyrus:
Hoe iemand nu nog last had van een mummificatie uit een voorbij leven:

Groetjes, 
Marianne Notschaele-den Boer