Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

23 januari 2014

Elfje in een vorig leven?


 
(c) Disney - Elfje Tinkelbel


Puntige oortjes

Melynda Moon, een 23-jarig Canadees fotomodel, heeft haar beide oren laten opereren. Ze koos voor een chirurgische, cosmetische ingreep omdat ze haar oren wilde laten lijken op die van een elf: langgerekt en puntig. Melynda is er namelijk zeker van dat ze "uit een andere werkelijkheid komt en dat ze in een vorig leven een elfje was".
In de Daily Mail, 23-12-2013, zegt ze: "Ik voelde dat deze operatie me weer in contact bracht met mijn mythische kant. Puntoren zijn enorm schattig en zo passend bij een elf" en "Ik ben een echt natuurmens. Ik word aangetrokken tot elfjes vanwege hun onschuld, elegantie en hun vrije geest. Ze zijn een symbool van liefde en blijheid."

Nu nog vleugels



Melynda was als kind al weg van alles wat te maken had met mythische figuren. Na het zien van de film The Lord of the Rings verkleedde ze zich steeds vaker als elfje. Foto's van zichzelf bewerkte ze met Photoshop: haar oren moesten puntig zijn op alle afbeeldingen. In 2011 liet ze haar oren definitief van vorm veranderen dankzij een operatie: "Ik wil nooit meer menselijk zijn. Ik mis alleen nog de glitter en de vleugels om te vliegen."
Bij het lezen van zulke uitspraken en het zien van haar operatiefoto's (zie hier het hele artikel) gaan mijn oren... eh haren ietwat overeind staan. 


Lichtwezens

Er bestaan wel degelijk andere sferen en werkelijkheden die wij als mens niet direct met het blote oog kunnen waarnemen of (nog) niet kunnen zien of begrijpen. In die dimensies wemelt het van kleurrijke energiebollen, grote en kleine lichtwezens, engelen en niet-menselijke energieën. Lichtwezens kunnen vele gedaantes aannemen; mensen kunnen aan lichtwezens vele verschijningsvormen toekennen. Daar zal vast wel eens een elfje tussen zitten.

Toch lijkt het mij voor een ziel die een mensenlichaam heeft gekozen om opnieuw geboren te worden, het beste om de menselijke weg te bewandelen. Je hebt je huidige mensenlichaam immers niet voor niets gekregen. Als ziel komen we allemaal 'uit een andere werkelijkheid', net zoals Melynda zegt. Maar vasthouden aan die niet-aardse werkelijkheid, ik weet niet of dat de bedoeling is bij een mensenleven.

Realiteit

Ik begrijp best dat Melynda - die haar eigen achternaam al veranderde in Moon - houdt van de lieflijke eigenschappen die een elfje bezit en met af en toe 'doen alsof je een elfje bent' is niets mis, zolang je de realiteit in de gaten houdt. Melynda is geen mythische elf, maar een mens. 
Wie zich te vaak met hart en ziel verkleedt tot mythische figuur of tot een (gewenste) vorige levens persoonlijkheid, zou zich op zijn minst kunnen afvragen waarom hij/zij de hedendaagse menselijke werkelijkheid wil ontvluchten, hoe maakbaar ons huidige lichaam ook is.

Elfia

Wil je je als elfje verkleden en opgaan in de elfen-massa? Van 19 t/m 21 april 2014 kun je je hart ophalen bij ELFIA (Haarzuilen, Nederland).


Aanverwante blogartikelen:

Re-enactment (soldaatje spelen)
Verkleden tot piraat

Groetjes,
Marianne Notschaele-den Boer
www.vorigelevens.nl