Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

8 oktober 2014

Tentoonstelling Lang leve Lingerie - lingerie door de eeuwen heen - t/m 3 mei 2015 in Kasteel Hoensbroek - vorig leven & kuisheidsgordel

Lingerie door de eeuwen heen, expositie in Kasteel Hoensbroek
Historische ondermode

Van ingesnoerde 17e en 18e eeuwse gravinnen tot Madonna in couture-bh. De tentoonstelling 'Lang Leve Lingerie' geeft een overzicht van lingerie door de eeuwen heen. Sinds wanneer dragen we een bh, een panty of een string? Hoe zagen gelaagde onderrokken, korsetten en hoepelrokken er vroeger uit?
Wat te denken van kuisheidsgordelsWanneer een ridder ten strijde trok en lang van huis was, kreeg zijn geliefde een ijzeren kuisheidsgordel aan. De vrouw ging 'op slot' en de ridder nam de sleutel mee. Destijds dé manier om goed gedrag en trouw aan de afwezige echtgenoot af te dwingen. En dan maar hopen dat de ridder in kwestie terugkwam...

Vorig leven - nawerking kuisheidsgordel

Ik kan me cliënte B. - zij gaf toestemming om dit hier te mogen vertellen - nog herinneren die bij mij een reïncarnatietherapiesessie deed omdat ze een lingerieprobleem had.
Ze haatte de ingewikkelde haakjes aan de achterzijde van een bh en zei: "Ik kies altijd voor een sluiting aan de voorkant. Eentje die ik zelf makkelijk open krijg."  B. verdroeg geen beugel-bh's. Ook al paste zo'n bh haar nog zo perfect, wanneer ze die een uurtje aan had, verschenen er vuurrode plekken op haar huid aan de onderkant van haar borsten. Hierover zei ze: "Dat ijzer maakt me gek! Het zit zo strak, ik heb het gevoel dat ik geen kant op kan. Die plekken op mijn huid die ik ervan krijg zijn vuurrood, net brandplekken." 
In B.'s beugel-bh was niet eens ijzer verwerkt, de buigzame beugel was van hard plastic, maar voor haar voelde het aan als 'een ijzeren tuig'.
In een vorig leven van B., waarin ze jonkvrouwe op een kasteel was, keerde haar man niet meer levend terug van een veldslag die maanden duurde. Met hem verdween het sleuteltje dat op haar kuisheidsgordel paste. Een smid moest het ijzeren smeedwerk, dat eruitzag als een groot ijzeren korset, los-smeden. Dit ging gepaard met heel veel pijn voor de vrouw omdat daarbij vloeibare ijzerspetters op haar huid terechtkwamen.
Na gedane therapie met B. zorgden hedendaagse beugel-bh's en lastige bh-haakjes niet langer voor problemen. Dankzij emotionele verwerking en afronding van dit vorige leven begreep B. waar haar extreme (huid)reactie werkelijk thuishoorde, in het verleden.

Taal & vorige levens

Lees o.a. in deze boeken meer verhalen uit de praktijk reïncarnatietherapie en over hoe vorige levens kunnen nawerken: 'Lang zullen we leven!' en 'Lichte zeden onder de zoden'
 

Een ander kasteel-praktijkverhaal: Niesallergie - vorig leven jonkvrouwe

Kasteel Hoensbroek - tentoonstelling

Bezoekers van de expositie 'Lang Leve Lingerie' zien de ontwikkeling van de ondermode vanaf de 17e eeuw tot aan de sexy couture lingerie in de 21e eeuw. 
Te zien t/m 3 mei 2015 in Kasteel Hoensbroek, Limburg.
Informatie: via de website van Kasteel Hoensbroek.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapie/auteur
www.vorigelevens.nl