Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

7 juni 2016

'Vlijmscherp verleden' - zwaarden - tentoonstelling - RMO Leiden - Romein in één dag (voor kinderen) - dolk & vorige levens

Zwaarden door de eeuwen heen

Vlijmscherp Verleden - expositie zwaarden - t/m 2 oktober 2016

Een mooie tentoonstelling voor wie ooit in een vorig leven een zwaard heeft vastgehouden... 'Vlijmscherp Verleden'. Deze expositie van zo'n 200 bijzondere zwaarden (van prehistorie tot de 20e eeuw) gaat over de geschiedenis van het zwaard en de rituele en symbolische betekenis ervan.
Pronkzwaarden, slagzwaarden, steekzwaarden. Bronzen zwaarden uit de prehistorie, Vikingzwaarden, een Frans koningszwaard uit de Merovingische tijd, een Nederlands Rijkszwaard. Zwaarden van strijders, ridders en soldaten. Verschillend in vorm, materiaal en versiering. Een teken van macht, gerechtigheid en krijgskunst.

Dolk in de keukenla - vorige levens invloed?

Ben je bang voor specifieke steekwapens? Kijk je bewonderend naar een zwaard en zou je zo'n exemplaar het liefst in je handen willen voelen? Dat kan soms aan ervaringen in voorgaande levens liggen.
Persoonlijk houd ik meer van kleine steekdolken. Misschien komt dat omdat ik me daar in vorige levens goed mee kon verdedigen. Ik vrees dat ik in 'op-leven-en-dood' gevechten nogal eens snel aan mijn einde ben gekomen door zwaarden van tegenstanders. Als ik nu naar films kijk over de middeleeuwen die gaan over op elkaar inhakkende legers, haak ik al af bij het horen van beginnend zwaardgekletter. Die menselijke slachtpartijen vind ik net even te bloederig. Aan de andere kant, films over bloederige Romeinse arenagevechten met soldaten doen me nauwelijks iets :). Gladiatoren die in een film voor hun leven vechten, met zo'n steekwaard, vind ik prima te doen. Aan een van mijn Romeinse soldatenlevens heb ik vast meer plezierige herinneringen overgehouden. En Arabische kromzwaarden, ingelegd met halfedelstenen, vind ik heel interessant. Arabisch vorig leven?
Angst voor zwaarden neigt naar slachtofferervaringen in voorbije levens, blij worden van een zwaard zien en vasthouden, naar overwinningen op de vijand of daderschap. Van welke zwaarden hou jij wel of niet? Leuk om over na te denken.
In de keukenlade van mijn praktijkruimte ligt een 'overlevingsdolk'. Fijn, om zo'n exemplaar te hebben, ik weet immers nooit waarvoor ik dat nodig heb. Ik ben voorbereid op welk gevecht dan ook. Haha. Tot die tijd snijd ik er - al jaren! - met veel plezier (en vaak angstkreten van degenen die toekijken) taart, gebak, cake en ijstaart mee aan. In mijn huidige leven ben ik slechts vlijmscherp bezig met woorden, niet met wapens.

Romein in één dag - zwaardvechten en kinderen

Op zondag 21 augustus 2016 (van 12.00-`17.00 uur) wordt er en speciale kindermiddag georganiseerd: je eigen zwaard knutselen, speuren door het museum, een Romeins godenspel. Meer informatie vind je hier: 'Romein in één dag'Verschillende zwaardvechtverenigingen uit Leiden en omgeving laten die middag in de Tempelzaal van het museum zien wat ze zoal doen tijdens een training. In de tentoonstellingszalen zijn er speciale rondleidingen en mini-lezingen.
Informatie: museum RMO.

Zwaarden en een vorig leven

In het kader van zwaardgevechten en vorige levens kan ik deze spannende roman aanraden: 'Rode Handen' (Daniëlle Pasma). En in het gratis e-book 'Een kat heeft negen levens, een mens...' komt een ridderverhaal voor. Dit e-book kun je gratis downloaden via www.vorigelevens.nl

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl