Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

3 juli 2012

Vorige Levens Fluisteraar - Past Lives Whisperer

Vorige Levens Fluisteraar, ja of nee?

Vorige Levens Fluisteraar


Vanmiddag belde een vriendelijke mevrouw. Van haar beste vriendin had ze gehoord dat ik ‘met vorige levens werk’.
“Hoe gaat dat dan precies?”, vroeg ze.
Mijn website had ze nog niet bekeken. Ze had direct, heel enthousiast na dat gesprek met haar vriendin de telefoon gepakt om mij te bellen.

Nu heb ik niet voor niets een website vol informatie en verhalen over praktijkvoorbeelden gemaakt. Meestal bespaart me dat veel tijd (en uitleg), maar deze mevrouw was aardig, dus ik vertelde haar in het kort hoe een consult bij mij verloopt.
Toen ik daarmee klaar was, constateerde ze: “Ah, dus u bent een Vorige Levens Fluisteraar.”

Boek en film: The Horse Whisperer
The Horse Whisperer


Sinds de film ‘The Horse Whisperer’ uit 1998 met Robert Redford in de rol van paardenfluisteraar – naar de gelijknamige roman van Nicholas Evans – deed het woord ‘fluisteraar’ zijn intrede in Nederland. Voor die tijd had praktisch niemand van (paarden)fluisteraars gehoord.
Ik heb zowel het boek gelezen, als de film gezien. Met een doos tissues in de aanslag ;) voor de dramatisch-emotionele momenten.

‘The Horse Whisperer’ gaat over Grace MacLean die met haar beste vriendin Judith gaat paardrijden. Ze krijgen een ernstig ongeluk waarbij Judith overlijdt en Grace het onderste deel van een van haar benen moet missen. Het been, waarmee een ruiter zichzelf in de stijgbeugel afzet om op het paard te komen. Het paard van Grace, Pilgrim, raakt ernstig gewond.

Film 'The Horse Whisperer' - trailer

Grace’s moeder gaat op zoek naar een paardenfluisteraar, Tom Booker, om haar dochter weer zelfvertrouwen te geven opdat ze weer durft paard te rijden.
Tom traint paarden op een natuurlijke en paardvriendelijke manier, hij ‘luistert’ naar de natuurlijke instincten en lichaamssignalen van het  paard, interpreteert lichaamstaal van paard én berijder, hun onderlinge relatie en reageert daarop. Ondertussen werkt hij aan het zelfvertrouwen van ruiter en paard, heelt hij hun relatie. En wie weet fluistert hij  ondertussen lieve woorden in de gevoelige paardenoren ;).

De paardenfluisteraar werkt op bijna therapeutische wijze met Grace en Pilgrim om het trauma van het ernstige ongeluk – voor zowel paard als berijder - te verwerken. Hij bouwt het contact tussen ruiter en paard zorgvuldig op. Uiteindelijk durft Grace Pilgrim weer te berijden en is het contact tussen haar en haar paard wederzijds hersteld.



Trendy fluisteraars

In navolging van het succes van film en boek in de VS, gingen allerlei experts, adviseurs en coaches die met dieren werkten, zich ‘whisperer’ noemen. Later gevolgd door Europese en Nederlandse fluisteraars.
Na de dierenfluisteraars voor paarden, honden en katten volgden de mens en andere sectoren, inclusief de alternatieve gezondheidssector.

Als ik nu Google op ‘fluisteraar’, is het aanbod gigantisch. In het alternatieve circuit heb je babyfluisteraars, gehandicaptenfluisteraars, kinderfluisteraars, paranormale fluisteraars en geestenfluisteraars. Maar fluisteraars bevinden zich overal. Wat te denken van de immofluisteraar voor vastgoed in de paardensector, de boardwhisperer als adviseur voor ondernemingen, de bedrijfsfluisteraar voor zakelijke dinertjes, de zen-karperfluisteraar, de computerfluisteraar...
Vervang het woord coach, adviseur of therapeut voor ‘fluisteraar’ en je ben hip en trendy.


Niet fluisteren, wel goed luisteren


Ben ik een Vorige Levens Fluisteraar? Een Past Lives Whisperer?
Volgens de mevrouw die ik aan de telefoon had vanmiddag, wel. Toch zou ik mezelf zo niet willen noemen. De benaming vind ik te Amerikaans en niet bij mij passen.

Informatie opvangen uit het verleden van cliënten – deze informatie interpreteren en er therapeutisch mee werken om problemen op te lossen - is wel af en toe vergelijkbaar met ‘mijn oor te luister leggen’ en (lichaams)signalen duiden. Toch praat ik daarover liever op normale, nuchtere toon tijdens een consult in plaats van zacht te fluisteren. De benaming ‘Vorige Levens Fluisteraar’ associeer ik met glazen bollen, een heleboel wierook en schimmige achterkamertjes.

Ik ben en blijf een reïncarnatietherapeut die werkt met inzichten uit voorbije levens. Meer nog ben ik de laatste jaren auteur van boeken geworden over reïncarnatietherapie en vorige levens.
Laat mij maar zo normaal mogelijk – liefst ook nog therapeutisch - werken met beelden en informatie uit vorige levens. Dat daarbij af en toe spontaan extra informatie toegefluisterd wordt vanuit ‘die andere wereld’, dat schaar ik onder magische momenten.


Meer informatie


Hoe ik werk, dat lees je hier: consultinformatie

Wil je een interessant voorbeeldverhaal lezen over hoe taalgebruik verweven kan zijn met voorbije levens?
Klik op:
http://vorigelevens.nl/taalgebruik-geruis-lawaai-hyperacusis.htm

Een eerder blogartikel over anders leren luisteren:

Groetjes,
Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietheapeut/schrijfster