Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

9 oktober 2012

Tentoonstelling 'Het Egypte van Hollywood' in Rijksmuseum van Oudheden



Hollywoodfilm - Elisabeth Taylor als Cleopatra

Het Rijksmuseum voor Oudheden (ROM) in Leiden heeft weer een boeiende expositie: Het Egypte van Hollywood van 13 oktober 2012 t/m 17 maart 2013.

Film versus authentiek

De tentoonstelling laat een multimediaal overzicht zien van het oude Egypte in de filmgeschiedenis, waarbij de eigen ROMcollectie de rol van aangever speelt. Die combinatie laat de museumbezoeker ontdekken wat in de films écht Egyptisch is, en wat is verzonnen door de filmmakers.

Er zijn originele kostuums en filmattributen uit Hollywood te zien, zoals Liz Taylors filmsieraden uit de film 'Cleopatra' uit 1963, de stenen tafelen en de staf uit de film 'Mozes, the Ten Commandments' uit 1956, maar ook het Magische Boek van Amun Ra uit de film 'The Mummy Returns' van 2001.

Vorig leven?

Heb je een vorig leven gehad in het oude Egypte? Dan moet je toch echt eens naar het ROM voor een museumbezoek.
Ik waan me in dat museum in oude Egyptische tijden en sferen als ik al die prachtige mummie's en beelden van farao's en tempelpriesters zie.

Twee jaar geleden was ik in het museum. Nog net niet kwijlend liep ik toen langs de vitrines met schoonheidsspulletjes - kammen, spiegeltjes, mascarabakjes, gouden sieraden - afkomstig van hofdames van de farao.
Met mijn mobieltje maakte ik gretig foto's van Egyptische beelden en sarcofagen (zie filmpje hieronder met mijn favo's). Tja, je hebt goede herinneringen aan een tempelleven in het oude-Egypte of niet... ;)


 
 
 
 
Marianne Notschaele