Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

16 april 2013

Tentoonstelling mummiekisten in Rijksmuseum van Oudheden - 20 april t/m 15 september 2013

 
Video YouTube mummification
 
 
 
Expositie Egyptische mummiekisten

Het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden (www.rmo.nl) heeft regelmatig mooie tentoonstellingen over oud-Egypte. Interessant voor mensen die vorige levens hadden in 'die goede oude tijd'.
 
Van 20 april t/m 15 september 2013 is er een expositie over de mummiekisten van de Amon-priesters uit Thebe, een unieke collectie Egyptische mummiekisten van ruim 3000 jaar oud.
Het ROM heeft voor deze tentoonstelling twee prachtige beschilderde mummiekisten uit het Louvre en het Vaticaans Museum mogen lenen.

Restauratoren aan het werk

Van maandag t/m vrijdag zijn restauratoren aan het werk in de tentoonstelling. Op dinsdag en donderdag kun je tussen 14.00-15.00 uur vragen stellen over het restaureren van mummiekisten (m.u.v. periode 27-31 mei).
 
Een mooi videofilmpje van YouTube (zie hierboven) geeft bijzonder duidelijk een mummificatieproces weeer.

Opera Akhnaten

Wil je met muziek in oud-Egyptische sferen komen? Dan raad ik je deze opera aan: Akhnaten van Philip Glass. 
Luister maar eens: http://www.youtube.com/watch?v=JfFMdllASbM

Zelf kan ik heerlijk wegzwijmelen bij deze opera, terwijl ik normaal niet eens van opera's houd. Op de een of andere manier is de muzikale sfeer goed getroffen en waan ik me in het oude Egypte.
Deze opera gaat over de begrafenis van Amenhotep III, de kroning van Akhnaten en een tempel waarin Akhnaten en Nefertiti zich bevinden.
 
 
Opera Akhnaten
 
 
Verhalen over vorige levens en Egypte vind je op mijn website www.vorigelevens.nl of in mijn boeken.
 
Groetjes,
Marianne Notschaele