Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

29 juli 2013

Presentatrice Sylvana Simons over een vorig leven


Presentatrice Sylvana Simons

Sylvana Simons terug naar een vorig leven

Even een luchtig blogartikeltje. De laatste weken veel serieuze boekreviews gemaakt, nu tijd voor een paar quotes van een BN-er over een vorig leven.

In het maandblad Paravisie van februari 2013 stond een artikel van Arthur Schroer over presentatrice Sylvana Simons (41). Zij ging bij paragnost/hypnotherapeut Jan C. van der Heide (64) tijdens een regressiesessie terug naar een vorig leven.
Jan van der Heide is een ervaren hypnotherapeut en maakt al jaren gebruik van trance, een lichte vorm van hypnose. Zijn cliënten mogen zich ontspannen in een ligstoel, de ogen sluiten en onder begeleiding van een visualisatie met hypnotische inductie - én op de achtergrond een rustig new age muziekje - zijn stem volgen 'en afdalen naar hun innerlijk'.

Meer methoden en technieken

Zelf werk ik tegenwoordig compleet anders met reïncarnatietherapie en inzichten uit vorige levens in consulten, maar de visualisatie die Jan van der Heide gebruikt voor zijn cliënten is me wel bekend. Ook ik heb eind jaren negentig op die manier regressie-sessies gedaan, weliswaar zonder het kabbelende achtergrondmuziekje dat Jan blijkbaar graag gebruikt.
Deze vriendelijke manier van regressie - via een langzame ontspanningsoefening van het lichaam - is prettig voor cliënten die een verkennend kijkje willen nemen in hun voorgaande levens én als ze niet direct last hebben van een of andere kwaal of probleem. Brian Weiss hanteert een zelfde methode (zie voorgaande blogartikelen).

Omdat je vrij gemakkelijk zelf thuis een cd op kunt zetten met zo'n regressievisualisatie, verwijs ik mensen die niet echt een probleem hebben maar slechts nieuwsgierig zijn naar vorige levens naar dergelijke cd's. Het belangrijkste voordeel: zo'n cd aanschaffen is veel goedkoper dan de prijs voor een consult of een regressiesessie.
Nadelen zijn er ook. De cd's zijn meestal geschikt voor mensen die visueel zijn ingesteld. Heb je een hekel aan ontspanningsoefeningen of luisteren naar een stem die je vertelt ergens heen te gaan om rond te kijken, dan wordt het wat lastig om 'iets te zien' terwijl je luistert. Het nadeel van een veilige, geruststellende visualisatie is verder dat emoties van trauma's uit vorige levens - die verband kunnen houden met problemen in het hier-en-nu - er niet mee worden verwerkt of afgerond.
Toch kunnen deze cd's mooie inzichten opleveren, zeker bij hoogsensitieve, visueel ingestelde personen.
 




Vorig leven: een meisje in een mansion

Een paar uitspraken van Sylvana over wat ze zag tijdens haar regressiesessie bij Jan van der Heide:
 
- "Ik zie een klein meisje met vrolijke staartjes. En een enorm, immens landhuis, een mansion."
- "Dat meisje hoeft niets, alleen maar naar school en spelen, ze hoeft niet te werken."
- "Lange rokken, een schort, ik zie een moeder. Ze zijn welgesteld en er zijn andere mensen aan het werk, heel onbezorgd."
- "Het is een heel gelukkig en vrolijk kind, ze is zorgeloos. Er is tijd en ruimte om te spelen, huppelen, rennen en buiten zijn."
- Het is de zeventiende of achttiende eeuw. Er is veel overdaad in haar leven, it's the good life."
- "Samen zijn, samen zitten, samen dansen, grote feesten, soirees, veel overdaad, drinken, veel sociale verplichtingen, recepties, ontvangsten."
-"Wat betreft het land twijfelde ik, want het kon net zo goed Amerika zijn of het platteland in Engeland. Toch zag ik in een latere fase dat het Groot-Brittanië was."
- "Het was eigenlijk alsof iedereen in dienst van dat meisje stond. Zij was het middelpunt in haar universum. Er waren veel mensen, maar geen gelijken. Het was heel positief, prettig en fijn. Liefdevol en warm. Later kwam er echter verdriet toen het kind opeens een jonge vrouw werd. In één keer was alles anders. De onschuld was weg. Het was een stil verdriet. Ik denk dat er ver weg oorlog werd gevoerd."
- "Iedere dag bestond uit vaste verplichtingen. Ik moest van alles, maar ik had daar geen moeite mee. Dat is wel frappant, want daar zou ik in dit leven juist heel veel moeite mee hebben!"
- "Eigenlijk wilde ik er niet aan toegeven dat het aanvoelde als een soort hof. Doordat ik er van afstand naar keek, zag ik de waanzin van de situatie en tegelijkertijd hoe fijn ik het vond."
- "Als kind sprak ik al enorm goed en op een natuurlijke wijze Engels, iets dat ik niet van huis uit heb meegekregen. dat is wellicht ook te herleiden naar een vorig leven."


Terug naar een vorig leven, cd Jan van der Heide

Zelf proberen?

Voor dit Blog Vorige Levens heb ik al vaker artikelen geschreven over hoe je zelf terug kan gaan naar vorige levens via meditaties en visualisaties. Zet in de zoekfilter (kolom rechts op deze Blogpagina) het woord 'cd', 'visualisatie', 'Brian Weiss' en je komt vanzelf het een en ander tegen.
Deze maand nog, besprak ik een cd van psychologe Femke de Grijs waarmee je vorige levens kunt afronden, maar ook kunt opsporen. Typ haar naam in de zoekfilter en je komt op het juiste blogartikel terecht. Of klik op deze webpagina met een cd-overzicht van diverse therapeuten.

Wil je ervaringsverhalen lezen van cliënten over allerlei soorten vorige levens, ga dan naar mijn website. Je kunt daar gratis e-boeken aanvragen.


Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Regressie- en reïncarnatietherapeute/schrijfster
www.vorigelevens.nl