Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

24 augustus 2013

Niet iedereen heeft iets met vorige levens of reïncarnatie. Nú is net zo belangrijk!



Zaraya Groenhart in zomercolumn Viva

Wel of niet iets doen met vorige levens?

Ze vragen me wel eens: 'Waarom doet de één wel wat met vorige levens en de ander niet?'
Niet iedereen heeft wat met het onderwerp reïncarnatie of vorige levens. Sommige mensen verstaan de kunst om goed in het hier-en-nu te zijn, ze hebben weinig last van 'oude energie', zoals onaffe emotionele situaties uit vorige levens. Natuurlijk komen niet alle klachten uit het verleden, er zijn ook problemen die voortkomen uit netelige situaties die op dit moment plaatsvinden, vorig week of een paar maanden geleden.

Zarayda Groenhart in Zomercolumn Viva

Vandaag kwam ik een mooie column tegen van Zarayda Groenhart, duizendpoot op het gebied van radio en tv. In Viva nr. 35/2013) schrijft ze in haar Zomercolumn 'De waarom-vraag' over ene Wim en een projectgroep: "Wim bleek mijn persoonlijke groepsprocesnachtmerrie." Wim was "zo iemand die in de eerste milliseconde van een ontmoeting bepaalt of hij iemand mag. En al blijkt de ander in de tweede seconde de reïncarnatie van Jezus zelf te zijn, Wim past zijn beeld niet meer aan."
Nu kun je je meteen afvragen, zou Zaraya Wim kennen uit een of ander vorig leven waardoor ze nu zo sterk op hem reageert, en hij op haar? Ik las geïnteresseerd verder.

Zarayda: "De samenwerking met Wim was vanaf het eerste moment stroef te noemen. Wanneer ik een idee opperde, zuchtte Wim diep en theatraal. En als ik een grappig grapje maakte en de rest van de groep grinnikte, keek Wim stoïcijns voor zich uit. Na drie van dit soort Koude Oorlog-vergaderingen raakte ik in paniek. Een toekomst met zowel Wim als ik in de groep leek me ondenkbaar. Stilletjes verzoende ik me met de gedachte dat een van ons het veld zou moeten ruimen. Het zou geen milde strijd worden. Ik heb het eeuwenoude oorlogsboek 'The art of war' er zelfs op nageslagen. 
Totdat mijn broertje mij een vraag stelde. 'Waarom vraag je niet gewoon waarom die gast zo'n hekel aan je heeft?'
Met stomheid geslagen keek ik mijn broertje aan. In mijn strategische planning had ik daar nog geen moment aan gedacht."

Dappere vraag

Gezien de oorlogsterminologie in haar taalgebruik zou je een vorig leven met strijd - misschien zelfs wel een leven waarin zij en Wim elkaar kenden - kunnen verwachten. Zo'n vorig leven kun je opsporen, uitpluizen en emotioneel verwerken. Maar... wat doe je als niet in vorige levens gelooft of als je weinig hebt met het onderwerp reïncarnatie? Dan los je het anders op! Precies zoals Zarayda deed.
Ze vroeg op een dag aan Wim: "Waarom heb je eigenlijk zo'n hekel aan me? Je praat er met anderen over dat je het verschrikkelijk vindt om met mij te werken. Wat is er in godsnaam zo vreselijk aan mij?"
Voor zo'n directe vraag is misschien nog wel meer lef nodig dan werken met traumatische gebeurtenissen uit vorige levens. Sinds die ene vraag en een antwoord waarover Wim goed moest nadenken, is zijn houding ten opzichte van Zarayda positief gewijzigd.

Eerst het hier-en-nu, dan oudere oorzaken bekijken

Dus, nee, niet iedereen heeft wat met vorige levens. Een oplossing zoeken en vinden in het hier-en-nu staat wat mij betreft voorop. Pas als je er dan nog niet uitkomt zou je eens verder kunnen kijken dan je huidige neus lang is.
Nieuwsgierig? Op www.vorigelevens.nl vind je verhalen van en over cliënten uit mijn praktijk regressie- en reïncarnatietherapie. En boeken over hoe vorige levens kunnen nawerken en wat je daaraan kan doen.
Mijn boek 'Diehards in de war' geeft voorbeelden over taalgebruik en vorige levens in oorlogstijd, mijn boek 'Hé, waar ken ik je van?' voorbeelden over mensen die elkaar uit vorige levens kennen. Aan de hand van praktijkcases wordt uitgelegd hoe het mogelijk is dat situaties uit voorbije levens hun invloed nu nog doen gelden, en hoe je problemen kunt oplossen dankzij inzichten uit het verleden.
Heb je nog nooit eerder gehoord van 'werken met vorige levens'? Dan is de pocket 'Reïncarnatieverhalen. Lang zullen we leven!' een goed begin.


Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl