Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

19 december 2013

Opleidingsmogelijkheden reïncarnatietherapie, regressietherapie en aanverwante opleidingen/cursussen



Opleidingen regressie- en reïncarnatietherapie

Een terugkerende vraag van cliënten nadat ze een Consult Vorige Levens bij mij deden, is: "Kan ik dat ook leren? Is daar een opleiding voor?"
Ja, er zijn instituten waar je een opleiding kunt volgen tot regressie- en reïncarnatietherapeut, maar nee, zoals ik nú werk (een combinatie van letten op uitspraken van cliënten, mijn hooggevoeligheid inzetten en dan werken met inzichten uit vorige levens) dat wordt daar (nog) niet gedoceerd. Dat zou je van mij moeten leren :D.

De meeste opleidingen tot regressie/reïncarnatietherapeut starten in september 2014 weer met een nieuw cursusjaar. Informatiebijeenkomsten zijn vaak al in januari.
Je kunt o.a. kiezen uit:

* School voor Reïncarnatietherapie SRN (Utrecht en Barneveld) - www.srn-opleiding.nl - 2-jarige opleiding regressie- en reïncarnatietherapie
* Tasso Instituut o.l.v. Hans ten Dam (Utrecht) - www.tasso.nl - 3-jarige opleiding transpersoonlijke regressietherapie
School voor Emotieve Therapie SET (Utrecht) - www.emotievetherapie.nl - emotieve therapie, regressie- en reïncarnatietherapie
Reïncarnatie Therapie Nederland RT (Den Bosch) - www.rtnederland.nl - 3-jarige opleiding reïncarnatietherapie
* Trance Art (Den Haag) - www.trance-art.nl - 3-jarige opleiding hypnose- en regressietherapie
* Nederlandse Beroepsvereniging van Hypnotherapeuten NBVH (Tiel) - www.hypnotherapie.nl - diverse opleidingen hypnotherapie, integrale psychosociale therapie
* ATMA (Amersfoort) - www.atma.nl - psychodynamische coaching
Schriftelijke cursussen CIVAS - www.civas.nl - hypnotherapie en regressie
Opleidingsinstituut Mirre (Emmen) - www.opleidingscentrum-mirre.nl - regressietherapie

Kies wat je aanspreekt

Het beste advies dat ik je kan geven: bekijk deze websites allemaal en vergelijk ze zelf. Kies de opleiding die bij jou past qua vakkenpakket, docenten, organisatie, locatie, en ga voordat je aan een cursusjaar begint naar een informatieve bijeenkomst. Het is wel zo prettig als je veel en vaak moet studeren - en oefensessies met andere studenten moet doen - dat je een klik hebt met een bepaald opleidingsinstituut, de lesmethoden en op welke manier er gewerkt wordt met het begrip reïncarnatie en vorige levens.
Check ook of je je als therapeut met een behaald diploma aan kunt sluiten bij een door jou gewenste beroepsvereniging. 

In 1993 sloot ik de opleiding bij de SRN in Utrecht af, op dat moment voor mij de beste keuze. In de jaren erna volgde ik aanvullende workshops van diverse regressie/hypno/reïncarnatie- en andere therapeuten uit binnen- en buitenland en mixte alles wat ik leerde tot mijn eigen methode om met cliënten te werken.
Informatie hierover vind je terug in de door mij geschreven boeken en in de praktijkverhalen op mijn website www.vorigelevens.nl.
Mocht je na het lezen van een van mijn boeken interesse hebben om op 'mijn manier' te leren werken met inzichten uit vorige levens, bekijk dan deze informatie.

Groetjes,
Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl