Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

20 november 2015

Beter slapen? Zet je smartphone uit en niet op vliegtuigmodus - Tip voor goede nachtrust - hooggevoelige personen - HSP

Slaaptip: zet je smartphone uit en niet op vliegtuigmodus

Ben jij de baas over je eigen tijdsindeling?

De cartoon, hierboven afgebeeld, kwam ik tegen op Facebook. Natuurlijk moest ik er om glimlachen, ook al gebruik ik dagelijks zelf regelmatig te vaak en te lang mijn smartphone. Ik heb ermee moeten leren omgaan. Was ik eerst nog nieuwsverslaafd (tig keer per dag het laatste nieuws checken op mijn mobieltje) en dol op de hele dag door Twitteren, tegenwoordig heb ik een goed ritme gevonden om mijn leven niet door Social Media of smartphonegebruik te laten overheersen. Ik bepaal immers zelf wanneer ik mijn mobieltje aan of uit zet.

WiFi

Zo'n drie jaar lang lag mijn smartphone naast mijn bed, op het nachtkastje. Dat ik steeds slechter sliep - korter, minder diep, minder droomde, vaker wakker lag - drong pas na een tijd tot me door. Ik was eraan gewend geraakt om 's nachts wakker te liggen en dan maar op mijn mobiel het laatste nieuws te gaan lezen. Soms ik ging wat surfen, tot ik vanzelf weer in slaap viel. Daarbij kletterde mijn smartphone wel eens hard op de stenen vloer. Niet voor niets had ik een lekker dik beschermhoesje voor mijn apparaatje gekocht. 
Gelukkig ligt mijn slaapkamer net buiten de WiFi-zone van mijn praktijkruimte, anders had ik mogelijk nog meer slapeloze nachten gekend. Vooral hoogsensitieve personen kunnen veel last ervaren van WiFi-straling. Voor hsp-ers geldt dus echt, zet in ieder geval - als dat kan - 's nachts je WiFi-verbinding uit en ga overdag niet vlak naast een WiFi-modem of urenlang in een hotspot zitten werken.

Helemaal uitzetten

Toen ik op een dag besloot om 's avonds mijn mobieltje om 22.30 uur op standby te zetten of op vliegtuigmodus en om 9.30 uur 's ochtends weer aan, merkte ik direct een wereld van verschil. Wat een energetische rust! Ik sliep heel diep, praktisch aan één stuk door en kon weer genieten van de meest gekke dromen. En wat nog beter werkte... het apparaatje niet op standby zetten, niet op vliegtuigmodus, maar echt, helemaal uit. Heerlijk, wat een rust! Hoe dat wetenschappelijk precies in elkaar zit met straling en ons energieveld/aura, ik weet het niet, maar ik weet wel dat onze aura negatief reageert op standby, vliegtuigmodus én WiFi. Ons energieveld wordt er wiebelig van, onrustig.

Daarom hierbij mijn persoonlijke tip aan hoogsensitieve personen met een verstoord slaapritme: zet je smartphone 's avonds een uur voordat je naar bed gaat helemaal uit (niet op standby, niet op vliegtuigmodus, maar echt uit). Leg je mobiel eventueel in een ander vertrek dan in de slaapkamer. Start het apparaatje pas weer op als je zelf goed wakker bent de volgende ochtend. Neem er vaste tijdstippen voor. 
Probeer het eens een week, ik garandeer je... je slaap als een roos! 

Slaapstoornissen en vorige levens

Hier vind je een artikel over reïncarnatietherapie, vorige levens en andere slaapstoornissen.

App Benedictime

Blijf je overdag slaaf van je smartphone? Probeer deze app eens: Benedictime. Handig voor wie ooit een vorig leven in het klooster had :).

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Regressie- en reïncarnatietherapeut/auteur
www.mariannenotschaele.nl