Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

31 oktober 2016

Tentoonstelling 'Eten in Oorlogstijd' - Kamp Vught - Tweede Wereldoorlog - koken - voedsel - recepten - koks t/m 31 maart 2018

Expositie - eten in oorlogstijd

Van voedselbonnen tot bloembollen eten: 'Eten in oorlogstijd' - tentoonstelling

Mijn moeder heeft in de Tweede Wereldoorlog, als kind, nog bloembollen moeten eten tijdens de hongerwinter in Rotterdam. Mijn oma en opa hadden een grijze legerkist in huis, afkomstig van voedseldroppings net na de bevrijding. Jarenlang bewaarden ze die kist, van de Geallieerden, als tastbare herinnering aan 'eindelijk iets te eten'. Als kind had ik voedselbonnen - overgebleven exemplaren van mijn opa en oma - in mijn letterbak staan, ter decoratie. Uit verhalen van cliënten over hun (vorige) levens in oorlogstijd, weet ik hoe het is om honger te hebben.

Koks

Ben je nieuwsgierig naar hoe mensen in Nederland tijdens de bezetting in de Tweede Wereldoorlog aten? Heb je een vorig leven gehad in die periode en wil je kijken of je eet-herinneringen een beetje kloppen?
Bekende koks (Pierre Wind, Angélique Schmeinck, Julius Jaspers, Robby Rust en Edwin Flores) koken met ingrediënten die vergelijkbaar zijn aan wat er destijds beschikbaar was. Wat zat er aan ingrediënten in voedseldroppings? Kregen mensen voldoende caloriëen binnen? Hoe maakten ze bloembollen klaar?
Deze expositie is nu te zien in Kamp Vught - t/m 31 maart 2018

De expositie is op dit moment te zien in Kamp Vught t/m 31 maart 2018, behalve 3 weken in januari. Klik hier voor alle informatie.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Regressie- en reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl