Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

22 september 2017

Hou jij ook van katten? Tentoonstelling 'Negen levens in de kunst' - gratis ebook 'Een kat heeft negen levens, een mens...' - film Kedi


  
Zai                                       Dunja      

Magische katten-klik

Manlief en ik waren al weer een tijd op zoek naar een nieuw huisdier, nadat onze Siamese kater Luudje in 2015 stierf. We bezochten het dierenasiel in Breda en keken regelmatig op de website Ik Zoek Baas, maar de dieren die daar via foto en beschrijving ons hart stalen waren telkens nét gereserveerd door een ander.
Begin deze maand hoorde ik via een FaceBookgroep voor herplaatsbare katten, dat er in een Brusselse cattery een poes van het type Blauwe Rus over was. We gingen eens kijken want de foto's deden ons denken aan een lieve poes die bij ons 18 jaar oud werd. Zij was een kruising tussen een Blauwe Rus en een Britse Karthuizer. 
Het resultaat van dit bezoek: liefde op het eerste gezicht! Half oktober halen we poes Dunja en kater Zai op, een paar weken later volgt kitten Kenko. Dan maar meteen drie! Leven in de brouwerij :).

Betekenis namen

Waarom deze namen, werd me gevraagd. Jaren geleden las ik een roman van Konsalik waarin een Russische Dunja voorkwam. Ik nam me toen voor ooit een huisdier zo te noemen. Maar omdat onze voorgaande huisdieren uit het asiel kwamen hadden ze meestal al een naam en dat lieten we dan zo of een andere naam paste beter bij het karakter van kat, poes of hond. Dunja is een Russische meisjesnaam en betekent 'voegzaam'. Deze naam past perfect bij dit nieuwsgierige zachtaardige grijze Blauwe Rus poesje. 
Kai betekent rijk in het Japans, Kenko gezond. Mijn man en ik houden van de Japanse kunst en cultuur. Daarom zochten we korte Japanse woorden die passen bij een gestreept actief jong katje en een zwart jong poesje. We wensen Dunja, Kai en Kenko een geweldig lang en gezond kattenleven toe, rijk aan ervaringen!

Kattententoonstelling

Na verspreiding van het blije kattennieuws, kreeg ik van meerdere familieleden en kennissen informatie over de tentoonstelling 'Kattenliefde. Negen levens in de kunst' in de Kunsthal Rotterdam, waarvoor dank. De expositie loopt t/m 14 januari 2018.


Gratis e-book 'Een kat heeft negen levens, een mens...'

Gratis boek met reïncarnatieverhalen 'Een kat heeft negen levens, een mens...'

En toen dacht ik, oja, ik maakte een keer het gratis ebook met 18 reïncarnatieverhalen 'Een kat heeft negen levens, een mens...' Je kunt dat boek in pdf gratis downloaden via deze webpagina
Zo is de cirkel weer rond. Miauw. Prr prr. Gisteren kattenspeeltjes gekocht, de reismandjes staan klaar. Ik kan niet wachten!


Kattenfilm 'Kedi' nu in de bioscoop
Turkse straatkatten in de hoofdrol: film Kedi

Ondertussen ook nog de Turkse film/docu Kedi gezien in de cinema over straatkatten in Istanboel. Aanrader voor kattenliefhebbers :).

Update - hoe gaat het nu?

Update 25-10-2017: Zai en Dunja zijn het al helemaal gewend! Kenko komt in november. 
Zai en Dunja, oktober 2017
Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer

Regressie- en reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl