Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

16 oktober 2019

Filosoof Alain de Botton: "Emotionele gezondheid lijkt op middeleeuwse tandheelkunde" - filosofie - The School of Life

 
Links: Foto uit FD Persoonlijk van 5-10-19, (c) Foto Filip van Roe - Rechts: boek 'The School of Life'


School of Life - Alain de Botton - emotionele gezondheid

In 2008 richtte filosoof Alain de Botton (1969) The School of Life op. In FD Persoonlijk van 5 oktober 2019 werd hij geïnterviewd door Brenda van Osch. 
Wanneer zij vraagt naar wat Alain zelf het moeilijkste vindt in zijn leven, antwoordt hij: "Vrij zijn. Mijn eigen leven leiden."... "Dus heb ik veel nagedacht: welk leven wil ik leiden? Niet: welk leven willen anderen dat ik leid of vind ik dat ik zou moeten leiden, maar wat wíl ik?"
Op de vraag "Zou u therapie willen voor elke zestienjarige?", antwoordt hij: "Waarom niet? We vaccineren omdat het onze gezondheid ten goede komt. We flossen en gaan naar de mondhygiënist om onze tanden te behouden. Maar we doen niets voor onze emotionele gezondheid. Ik wil toe naar een wereld waarin mensen over tweehonderd jaar zeggen: 'Mijn hemel, hoe er toen werd omgegaan met emotionele gezondheid, dat lijkt wel middeleeuwse tandheelkunde!' Want dat is in essentie hoe we het nu doen."

Het hele interview kun je via FDPersoonlijk alsnog online lezen. Wel eerst gratis registreren: klik op deze webpagina. (Interview: 'Jij bent een idioot, maar dat geeft niet, ik ook')

Informatie: The School of Life.
Boek van Alain de Botton, uitgave januari 2019: klik hier.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Regressie- en reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl