Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

7 september 2013

Tina Turner hoopt ooit haar eigen mummie tegen te komen

Foto uit het boek 'Face Forward'van make up artiest Kevyn Aucoin
Tina Turner als Egyptische farao Cleopatra
Roddelblad Privé

In de jaren '80 en '90 was het 'in' dat Amerikaanse bekende acteurs, actrices, zangers en zangeressen uitspraken deden over reïncarnatie en vorige levens, met Shirley MacLaine als absolute koploper. Of beter gezegd, toen hadden hun verhalen over vorige levens nieuwswaarde. Nu zijn dergelijke quotes slechts geschikt voor dit Blog Vorige Levens, want ook minder bekende mensen weten dat ze vorige levens hebben gehad :D.

Op een Amerikaanse Tina Turner Blog vond ik een grappig artikeltje 'Tina looking for her mummy', dat nota bene ging over a Dutch magazine, het roddelblad Privé uit 1982. Het betrof een interview met Tina Turner, gemaakt juist voor haar grote come back als solo zangeres.

Niet bang voor de dood

Tina Turner zegt daarin o.a.:
"De meeste mensen zijn bang om dood te gaan en durven er niet over te praten. Ik zal je uitleggen waarom ik niet bang ben voor de dood. Dat komt omdat ik enorm nieuwsgierig ben naar wat er daarna komt. Ik weet dat de dood niet het einde is als je je aardse lichaam verlaat. Je leeft verder in een andere dimensie of in een andere wereld. Ik ben er zeker van dat mijn geest in een ander plaats zal voortleven, net zoals ik al eerdere levens gehad heb."

Amenhotep

Tina Turner vervolgt:
"Ja, natuurlijk geloof ik in reïncarnatie. Ik weet dat ik vorige levens had in Frankrijk en lang geleden in het oude Egypte. Ik ben zelfs op vakantie in Egypte geweest omdat ik zo'n sterke connectie voelde met dat land. Dat vreemde gevoel van herkenning werd heel sterk toen ik in daar graf-afbeeldingen zag van Amenhotep, een farao uit de 18e dynastie. Toen gebeurde er iets geks met me. Ik wist dat ik een van de afgebeelde figuren was, en dat ik daar toen geleefd had."

"Ik weet dat het vast gek klinkt als je niet gelooft in deze dingen, en zelf ging ik ook op zoek naar bewijs. Ik hoop ooit nog eens mijn eigen mummie terug te vinden. De mummie van het lichaam waar ik ooit in woonde."

Overeenkomsten

Er zijn meer beroemdheden die denken een farao geweest te zijn in een vorig leven. Misschien nog wel meer, dan dat er ooit farao's waren. Lastig na te trekken... Wat hedendaagse beroemde performers in elk geval gemeen hebben met farao's uit vroegere tijden, is een podium en een grote schare juichende volgers bij een optreden. 

In dit Blog Vorige Levens vind je meer artikelen die gaan over vorige levens in Egypte. Zet in het zoekfilter op deze pagina, rechts: vorig leven, Egypte of quote, BN.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeute/schrijfster
www.vorigelevens.nl