Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

7 april 2011

Novelle van Inge Nicole - "De Tranen van de Zeegans"

novelle over een meisje in de prostitutie van1863-1872

Inge Nicole (Bak) leerde ik een paar jaar geleden kennen. Hoe, dat lees je hier. Sindsdien mailen we elkaar en zijn we vriendinnen geworden.
Ze is auteur van romans als "Zon in het Haar" en "Het Wachthuis", en poëzie zoals "Nachtbloem". Inge is een veelzijdig kunstenares: proza, poëzie, painted poetry en teken- en schilderwerk.

Haar nieuwste novelle "De Tranen van de Zeegans" wordt vandaag in Amsterdam op passende wijze aan de pers gepresenteerd. De novelle gaat over een meisje in de prostitutie in de periode 1863-1872.
De perspresentatie vindt plaats in een goed bij dit verhaal passende lokatie, een voormalig peeskamertje op de Wallen dat tegenwoordig expositieruimte is. Ik had daar graag bij willen zijn, maar heb een andere afspraak die ik niet af kan zeggen.

Haar novelle is behalve mooi vormgegeven aan de buitenkant -de cover-, zo mogelijk nog fraaier van binnen -het verhaal zelf-. Ik vind het een kunst dat zij een ontroerend mooi verhaal kan componeren aan de hand van het gegeven als 'een meisje in de prostitutie van 1863-1872' dat goed in elkaar steekt, lekker leest, en tegelijkertijd taalverstilling in zich heeft: zinnen die mooi zijn van vorm, woordgebruik en inhoud. Heel bijzonder.
Met Inge heb ik veel gemaild over de inhoud van haar novelle. De afgelopen jaren heb ik in mijn praktijk als reïncarnatietherapeute nogal wat cliënten gehad met een vorig leven als prostituee. Ervaringsverhalen van lichtekooien van weleer uit eerste hand ...

Op Inge Nicole's weblog vind je alle detailinformatie over haarzelf, haar nieuwste novelle en de pers- en boekpresenatie.

Zelf ben ik op dit moment bezig met de afronding van mijn volgende boek waarin liefde, erotiek, seksualiteit en relaties mbt vorige levens centraal staan: "Lichte Zeden onder de Zoden". Waargebeurde verhalen van vorige levens van cliënten uit mijn praktijk, waaronder vorige levens die zich afspeelden in de prostitutie. Ik schrijf op een hele andere manier dan Inge Nicole. Minder poëtisch, wat meer therapeutisch....

geplande uitgave zomer 2011

Op zondagmiddag 17 april 2011 in Haarlem is de boekpresenatie van "De Tranen van de Zeegans" waar ik gelukkig wel bij aanwezig kan zijn. Lees de informatie op Inge Nicole's weblog, want je bent van harte welkom (wel even mailen dat je komt, zie adres daarvoor).

Wilma van den Brink houdt die middag een inleiding over prostitutie in de 2e helft van de 19e eeuw, er is een interview van Peter de Rijk met Inge Nicole, en Guus Bauer vertelt over de novelle.
Een mooie gelegenheid om met de schrijfster kennis te maken, haar nieuwste novelle aan te schaffen en te laten signeren. "Tranen van de Zeegans" is een prachtige novelle geworden. Lezen dus, als je van proza houdt, of als je een vorig leven had in de prostitutie :D

Beluister hier het radio interview met Inge Nicole (Bak) van 7 april 2011.
Ze vertelt over de inhoud van haar roman. Ook wordt op 3/4 van het interview ingegaan op het gegeven dat schrijvers wel eens geïnspireerd zouden kunnen raken door vorige levens ervaringen.

Groetjes, Marianne Notschaele
 
 
Inge Nicole wordt geïnterviewd tijdens de boekpresentatie 17-04-2011