Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

26 augustus 2014

Verlichting die bij je past - transformatie rijstpapieren bollamp



Helder zicht

Gedurende de zomerstop van mijn praktijk heb ik al heel wat achterstallige huishoudklussen gedaan. 'Project Window' nam de meeste tijd in beslag: alle ramen wassen: binnen, buiten, woonhuis, kantoor. Typisch zo'n moment waarop ik af en toe dacht, geef mij maar een klein flatje in plaats van een huis midden in de natuur. 
Zelf de boel in huis schoonmaken vind ik op zich niet erg, meestal zoek ik er gewoon een positieve, symbolische betekenis achter. Hoe schoner mijn ramen, des te helderder ik alles (weer) zie. Het kostte alleen wel mijn lange nagels...


                                         

Verf een rijstpapieren lamp - verlichting

Nu het al dagen regent, heb ik vooral zin in gezellige binnenklusjes. Project 'Verlichting' is aan de beurt. 
Nadat ik een limegroen vloerkleed in de woonkamer verving door een bordeauxrood exemplaar, wil ik de groene rijstpapieren bollamp die boven een tafel hangt qua kleur aanpassen. Zo gepiept. Ik doe dat al jaren: rijstpapieren lampen in de juiste kleur verven voor een mooi lichteffect. De allermooiste, door mij gepimpte, rijstpapieren lamp verfde ik jaren geleden: indiogoblauw met gouden sterren. Kinderen in mijn praktijk vonden 'm geweldig!
Bij Ikea hebben ze inmiddels ook ontdekt dat dergelijke bollampen gebruikt worden door crea-bea's; bij de lampenafdeling liggen naast de rijstpapieren lampen, doosjes verf te koop.

Persoonlijk licht

Vakantie-doe-tip - bij slecht weer kun je dit fijn binnen doen - voor ouders met kinderen: haal de goedkoopste papieren bollamp in een winkel als Xenos of Action en laat kinderen deze zelf verven of beplakken, zie webpagina met lampideetjes.

Vrouw met lantaarn/rijstpapier en bamboe,
Japanse prent uit 1820, privébezit
Vorig leven in Japan?

Mijn voorliefde voor rijstpapieren bollampen zal wel voortkomen uit prettige herinneringen aan een vorig leven in Japan. Op houtprenten uit de Edo-periode - die ik prachtig vind en die bij mij thuis aan de muur hangen - komen deze lampen veelvuldig voor.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/auteur