Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

29 december 2016

Nocturnal Animals - filmtip - relaties - wraak - boek - Amy Adams

Film Nocturnal Animals
Nocturnal Animals - film - relaties

Susan Morrow, gespeeld door Amy Adams, ontvangt per post een boek. Het boek - aan haar opgedragen - is geschreven door haar ex-man, die ze meer dan twintig jaar niet heeft gezien. Susan wordt tijdens het lezen gegrepen door het verhaal, dat gaat over een gezin (man, vrouw, dochter) dat in Texas in de auto rijdt. 's Nachts worden ze van de weg gereden door een paar gewelddadige mannen. Vrouw en dochter komen om, de man weet te ontkomen. 
Susan leest geschrokken verder. Gaat dit verhaal over haar? Is het een dreigement, een voorspelling of een wraakactie?

Dreigend

De filmtrailer kun je via dit linkje op YouTube bekijken. De acteurs spelen goed, kleding en make up zijn zorgvuldig afgestemd op bepaalde scènes, locaties en situaties kunstzinnig in beeld gebracht. Een echte art house film. Een aanrader voor therapeuten die werken met cliënten die verkeren in lastige relaties waarin het onderwerp wraak aan de orde komt of voor boekenlezers. Als je te fijngevoelig bent komt de film mogelijk te hard binnen, daar waar het de gewelddadige scènes betreft. Ik zag de film min of meer ongepland zonder dat ik wist waar het precies over ging. De dreigende sfeer en de mooi gefilmde beelden bleven me nog lang bij. Dankzij het 'onbeperkt filmabonnement' dat ik bij Pathé heb, zie ik tegenwoordig meer films die buiten mijn comfortzone liggen.

Amy Adams in 'Arrival'

De naturel spelende Amy Adams is op dit moment ook in de bioscopen te zien in de SF-film Arrival.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/auteur
www.mariannenotschaele.nl