Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

9 juli 2018

Creatief zijn bij onderhandelen - vakantie - buitenland - afdingen - voorbeeld van Marianne Notschaele

Creatief onderhandelen

Afdingen op vakantie - artikel in Business Insider

Vorige week zag ik een oproepje voorbijkomen op een journalistenforum van Jasperien van Weerdt. Zij zocht 'onderhandelingsvoorbeelden' voor een artikel over afdingen op vakantie. Ik had er nog wel eentje voor haar. 
In het buitenland zal ik zelden afdingen, ik hou er niet van. Vaste, duidelijke prijzen vind ik wel zo prettig. Maar ruilen, daar ben ik helemaal voor. Voelt voor mij veel fijner dan dat kat-en-muis-spel van onderhandelen, zogenaamd weglopen en terugkomen om een lagere prijs te bedingen.

Ruilen is niet altijd huilen - Kenia

In Kenia verkreeg ik dankzij ruilen een prachtig houten beeld, dat ik graag wilde kopen. Het beeld was te duur. Echter, de verkoper was lyrisch over het fel gekleurde plastic rekenmachientje dat ik gebruikte (dat ik in Nederland had gekocht voor 1 euro). Dat werkte zonder batterijen, maar op een voor hem wonderlijke zonnecel. Ik kreeg het houten beeld, hij mijn rekenmachientje. Allebei blij. Ruilen... super! 

Het hele artikel dat Jasperien van Weerdt schreef over onderhandelen in het buitenland voor Business Insider/Finance, lees je hier. 

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Regressietherapeut/auteur
www.mariannenotschaele.nl