Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

17 december 2019

Tygo in de psychiatrie - tv - over diagnoses, labels, DSM en omgaan met psychiatrische patiënten

Tygo in de psychiatrie - docu-serie

Patiënten met te veel labeltjes

Tegenwoordig fiets ik iedere dag een half uur op de hometrainer. Goede gelegenheid om dan meteen documentaires te kijken op mijn iPad. Zo kwam ik terecht op Tygo in de psychiatrie, omdat de uitzendingen over psychiatrie/therapie gaan en slechts 40 minuten duren.

In deze afleveringen, die je ook kunt bekijken via UitzendingGemist of BlikTV, gaat de acteur Tygo Gernandt langs bij enkele mensen die problemen ondervinden vanwege diverse 'stoornissen'. Ze zijn gelabeld als psychiatrisch patiënt. 
Schokkend. Ik wist niet dat het zo triest gesteld is met het stellen van diagnoses  binnen de psychiatrie. Er wordt me toch een eind weg gelabeld waar het stoornissen betreft. En alleen medicatie gegeven... Schrijnend. Hoe dan ook, een informatieve serie over waan en werkelijkheid en hoe ons huidige zorgstelsel daarop reageert.
Kijk verder op BlikTV voor de serie.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl