Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

4 juni 2017

Spannende psychologische thriller 'Contrast' - Monique Hendriks - boekrecensie - review

Spannende roman van Monique Hendriks 
'Contrast' - écht spannend!

'Contrast' is een psychologische thriller van schrijfster Monique Hendriks waarin de nawerkingen van een moeilijke jeugd en verloren (relatie)idealen centraal staan. Op de foto houd ik de roman vast. Je kunt net niet zien hoe dik het boek is, het bevat maar liefst 316 pagina's! Ik kon het maar met moeite wegleggen, wilde steeds verder lezen hoe het zou aflopen. Een goed teken :).

Verhaal 'Contrast'

Margriet Basiel krijgt van haar broer Dennis te horen dat hun vader is overleden. Al meer dan tien jaar had ze geen contact meer met haar familie. Om verstoorde relaties te lijmen gaan Margriet en Dennis samen met hun gezinnen op vakantie naar Zuid-Frankrijk. Daar voltrekt zich onverwacht een drama, dat alle relaties op scherp zet.
Ik had gewoonweg geen tijd in verband met mijn werk, maar anders had ik het echt in één keer achter elkaar uitgelezen, zo spannend was het verhaal. 'Contrast' zit erg goed in elkaar en bevat verrassende, soms onverwachte verhaalwendingen die toch logisch zijn. Het vleugje 'paranormaal' dat erin zit, vond ik aantrekkelijk. Normaal ben ik géén fan van thrillers omdat ik me bij het lezen meestal ga ergeren aan te ver gezochte verhaallijnen of een grote mate van bloederigheid. Hier was dat geenszins het geval. Knap, hoe Monique Hendriks de spanning telkens weet op te voeren in deze psychologische thriller.

Wat ik er van vond

- spannend en verrassend verhaal, t/m het einde van dit boek
- originele verhaalwendingen
- interessante ontknoping, niet vergezocht en toch bijzonder
- vlotte dialogen, lekker lopende tekst, gemakkelijk te lezen
- ik hou erg van boeken waar niet te veel sfeer- of persoonsomschrijvingen in staan; veel wordt duidelijk uit de dialogen/gedachten van de ik-figuur
- voor collega-regressietherapeuten: jeugdtrauma's en hun nawerkingen zijn in dit verhaal verwerkt evenals 'hoe het absoluut niet moet' op therapeuten/psychologengebied
- het verhaal speelt zich af in Brabant en Zuid-Frankrijk, het Katharengebied 
- ik kon goed meeleven met de hoofdpersoon (ik-figuur)
- de gedachten van de vrouwelijke hoofdpersoon zijn goed weergegeven; als lezer zie je haar volwassen worden, waar het relaties betreft
- verschillende stukken tekst staan in een afwijkend lettertype, dat had wat mij betreft niet nodig geweest; de typemachineletter vond ik dan wel weer erg leuk gevonden
-  de titel past uitstekend bij het verhaal, daar kom je al lezend achter.
Hou je van spannende psychologische thrillers, onderwerpen als relatie- en gezinsperikelen, de Zuid-Franse sfeer en een vleugje mystiek, lees dan 'Contrast'.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Regressie- en reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl