Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

7 augustus 2014

Trendy hipsterbaard of een restje vorig leven?


De man met de baard

Vakantieperiode, dus een kort artikeltje.

Gisteren kwam er hier een monteur langs voor reparatie aan onze beregeningspomp in de tuin. Een boomlange vent van een jaar of 25, gekleed in een donkergroene bedrijfsoverall. Wat me vooral aan hem opviel, was zijn lange, donkerbruine hipsterbaard. Persoonlijk vind ik een man met baard helemaal niets, maar ik moet eerlijk zeggen, deze baard stond hem goed.
Toen de monteur buiten op de grond, in de kuil waarin de beregeningsinstallatie zich bevond, gehurkt zat om de pomp te repareren, moest ik plotseling denken aan de film 'The Gold Rush' (1925) van Charlie Chaplin, waarin goudzoekers voorkwamen. Deze monteur had dankzij zijn kleding en lange baard wel wat weg van zo'n ouderwetse goudzoeker.

Vorig leven als goudzoeker?

Zou hij een vorig leven hebben gehad als goudzoeker in Colorado, rond 1860? Zo'n zelfde type lange baard, een zelfde soort overall, op een zelfde manier gehurkt zitten? Toen zoekend naar goudklompjes in een bergstroom door water te zeven, en nu zijn geld verdienend met het repareren van filters in waterpompinstallaties?
Hij droeg zijn lange baard met enige trots, dus ik vermoed dat mocht hij zo'n vorig leven gehad hebben, dat het in ieder geval een prettig leven is geweest.
De monteur leek me echter zo'n down to earth type dat ik maar niet over vorige levens begon, maar ik vroeg me wel af of mannen met een voorkeur voor typisch lange, hipsterbaarden à la goudzoekers iets met die tijdsperiode te maken hebben.

Goudzoekers (met baard!)

Haardracht, mode en vorige levens

Nieuwsgierig naar hoe sommige vorige levens kunnen doorwerken op huidig kledinggebied of haarstijlen? Download het gratis e-book 'Vintage Life' op mijn website.

Nog meer over baarden

Ik hou meer van mannen met een open gezicht, zonder baard. Iemand die een groot gedeelte van zijn gezicht bedekt, heeft niet direct mijn interesse.
Maar mocht je als bloglezer meer willen weten over baarden, kijk dan op 
Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer