Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne Notschaele, ook op Twitter (klik op afbeelding)

5 maart 2015

Energetisch schoonmaken is nodig om je cliëntenstroom op peil te houden


Maak je praktijkruimte schoon,
niet alleen met deze schoonmaakmiddelen
Energierestjes van anderen

Laatst gaf ik een collega het advies om de behandelkamer waarin hij met zijn cliënten werkt, eens grondig te reinigen. Niet alleen met stofzuiger en een sopje, maar vooral 'energetisch'. 
De man in kwestie kreeg steeds minder cliënten over de vloer. Hij volgde weliswaar nieuwe, vakgerichte cursussen en deed zijn werk naar behoren, maar toch liep zijn praktijk niet lekker. Het laatste half jaar kwamen er minder cliënten en hij kwakkelde met zijn gezondheid. Hij voelde zich moe en had last van een pijnlijke nek en zere schouders. Hij zei: "Ik heb een mooi vak. Mijn cliënten verlaten me altijd blij en opgewekt nadat ik ze behandeld heb. Ze merken echt dat ik open sta voor hun emoties. Toch houdt mijn cliëntenstroom op en ik heb geen idee waardoor dat komt."
"Je werkt veel met hoogsensitieve mensen", zei ik. "Reinig jij je praktijkruimte wel eens, energetisch?"
"Eh, hoe bedoel je?"
"Nou, behalve de boel gewoon schoonhouden, ook energetisch reinigen. Al die emoties die jouw cliënten loslaten, als je met ze werkt, kunnen blijven plakken in het vertrek waarin je ze behandelt. Op den duur heeft dat zijn weerslag op de sfeer en hoe een ruimte aanvoelt. Hooggevoelige mensen houden van een behandelruimte die schoon is en rustig en sereen aanvoelt, niet een ruimte die vol zit met energieresten van voorgaande cliënten."
"Dat heb ik nog nooit ergens geleerd."
"Hoog tijd, zou ik zo zeggen. Mag ik eens kijken hoe het met je eigen energieveld is gesteld?"

Aangekoekte oude emoties

Ik zoomde - na zijn toestemming daarvoor - in op zijn aura. Overal zag ik grijzige energieslierten en grijze energiebolletjes. Idem dito in de hoeken van zijn behandelkamer. Energetisch gezien was mijn collega zelf vuil geworden, net zoals de praktijkruimte waarin hij zijn cliënten behandelde in de hoeken was aangekoekt met energierestjes van anderen. Gedurende (te) lange tijd had hij energie- en emotieresten van zijn cliënten letterlijk op zijn nek en schouders genomen. Natuurlijk had hij 'gewoon schoongemaakt', lees: stoffen, zuigen en dweilen, maar 'energetisch' niet.

Vervuiling

Als een therapeut veel storende energieresten van anderen om zich heen heeft verzameld in zijn aura, of in de ruimte waarin hij werkt, is het mogelijk dat cliënten die bij hem komen daar last van hebben. De therapeut of ruimte voelt onaangenaam aan. Hooggevoelige mensen zullen daar nog sterker last van hebben. Ze kunnen een onprettig gevoel krijgen van opgehoopte energierestjes van anderen, die ze ervaren als onaangename sfeer, tocht of een koude windvlaag. Ze kunnen tijdens of na behandeling door een 'energetisch vervuild' iemand of in de vervuilde ruimte moe worden, zelfs misselijk. Ze vertrekken soms met het rare gevoel dat 'er iets mis is', zonder dat ze kunnen benoemen wat er precies aan de hand is. Zulke cliënten blijven op den duur weg, ook al is de therapeut nog zo goed. In het geval van mijn collega, stopte zijn cliëntenstroom.

Ik heb hem uitgelegd hoe hij zichzelf en de praktijkruimte schoon kon maken. Dat is helemaal niet zo moeilijk en kost niets tot weinig. Nu, een maand later, heb ik gevraagd hoe het met hem en zijn praktijk gaat. 
"Goed, het stroomt weer." Hij voegde eraan toe: "Had ik maar eerder geweten dat energetisch schoonmaken zo belangrijk is." Zijn nek- en schouderklachten waren ook flink verminderd.

Iedereen kan het leren: energetisch schoonmaken

Ik wist het jaren geleden - toen ik begon als therapeut - ook niet. Maar ik heb mezelf aangeleerd vóór een consult mijn praktijkruimte normaal schoon te maken (stofzuiger enz.), én energetisch. En wanneer een cliënt de deur uit is, maak ik de hele ruimte opnieuw energetisch schoon opdat alles (de praktijk en ikzelf) zuiver blijft. 
We zijn nooit te oud om te leren. Denk daarom aan de volgende schoonmaaktips. Je hoeft ze niet allemaal tegelijk te gaan gebruiken, maar sommige tips zijn echt nuttig om energie- en emotierestjes van anderen te verdrijven:
open ramen en/of deuren, laat een vertrek goed doortochten;
- dweil je de vloer met een sopje, doe enkele druppels etherische lavendelolie (of roos) in het water;
- houd ramen lekker schoon, aan de binnen- en buitenkant (voor een helder zicht);
- trek schone kleding aan als je cliënten ontvangt;
- doe een grondingsoefening voorafgaand aan werken met cliënten en denk een kleur om je heen die jezelf fijn vindt;
- zorg ervoor dat je zelf vrij bent van aangehechte energie (obsessoren/entiteiten);
- heb je je omringd met geleende spullen van anderen of antieke spullen, zorg ervoor dat die energie daarvan geneutraliseerd is;
- reinig een vertrek met wierook of witte salie (zelf vind ik dat enorm stinken, ik reinig liever met geluidstrillingen van twee belletjes)
- brand een kaarsje of gebruik etherische olie in een verdampertje (lavendel of roos);
- visualiseer na een cliëntconsult de praktijkruimte schoon door je voor te stellen dat er een witte tornado door de ruimte heengaat.

Er zijn veel meer mogelijkheden. Google desnoods even een rondje op het onderwerp 'spiritueel of energetisch schoonmaken'. Echt, dit is geen overbodige luxe als je cliënten wilt verwelkomen in een prettig aanvoelende ruimte met een betrokken en 'schone' therapeut.
Succes!

Voorbeeld energetisch schoonmaken: geluid/geur

Lees ook dit blogartikel: gestagneerde huisverkoop/energetische schoonmaak

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/schrijfster 
www.vorigelevens.nl