Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

1 juni 2015

'Kiezen voor vrije keuze' - Wim Roskam - boek - Akaija - sieraad

Akaija 

Akaija

In 2011 was ik in München voor de opname van een Amerikaanse documentaire over reïncarnatie. Vlak voordat ik in een taxi terug naar het vliegveld reed, stopte Julia Sviridov mij een ijzeren geval van 25 cm doorsnede in mijn handen met de mededeling of ik 'die Akaija even aan Wim Roskam wilde geven in Nederland'. Ik wilde weigeren, mijn handbagagekoffer was piepklein en vol, maar ik nam de Akaija toch aan. In mijn achterhoofd klonk vaag de waarschuwing 'nooit onbekende pakjes voor anderen te vervoeren', maar dit driedimensionale ding zag er tamelijk ongevaarlijk uit.
Het metalen voorwerp reisde met me mee naar Nederland. Nu denken buitenlanders wel vaker dat in Nederland iedereen elkaar kent, klein landje enzo, maar ik had nog nooit van Wim Roskam gehoord. Thuisgekomen zocht ik via Google zijn adres en telefoonnummer op en belde hem. Hij klonk heel vriendelijk. Vanwege de grote afstand tussen onze woonplaatsen kwamen we overeen dat ik deze Akaija (door hem handgemaakt en van massief zilver!, wist ik veel) in mijn praktijk zou bewaren totdat hij een keer in de buurt was om 'm zelf op te halen.

Op zolder


Van 2011 t/m 2013 stond de zilveren Akaija in mijn praktijkruimte op een antiek Chinees altaartje, tussen Egyptische beeldjes. Nadat ik een keer overtollige spullen opruimde in 2014, zette ik het op zolder. Van Wim Roskam hoorde ik niets. 
In maart 2015 had ik een pak printpapier nodig, dat op zolder lag. Terwijl ik daar liep, rolde zomaar ineens de Akaija voor mijn voeten over de vloer. Ik was het voorwerp glad vergeten en dacht, oh ja, dat ligt hier nog steeds.
Enkele dagen later belde Wim Roskam, uit zichzelf. Toeval? Hij had in de Randstad een afspraak en kon omrijden om bij mij de Akaija op te halen. Of ik 'm nog had? Natuurlijk!

Contact

Op een zonnige aprilmiddag kwam Wim met zijn partner Marianne langs om de Akaija op te halen. Ze brachten voor mij het door Wim geschreven boek 'Kiezen voor vrije keuze' mee en een klein zilveren Akaija-sieraad voor aan een ketting. Reuze lief. 
Het werd een bijzondere middag waarin we spraken over de helende kracht van de Akaija, herinneringen aan vorige levens, de liefde en alles wat ons bindt.

'Kiezen voor vrije keuze' - Wim Roskam

Kiezen voor vrije keuze - boek - Wim Roskam

Inmiddels heb ik dit 285 pagina's tellende boek (ISBN 978-90-77247-96-9) gelezen, waarin Wim in heldere, eenvoudige taal schrijft over de aanloop naar het ontstaan van de Akaija, het symbool voor liefde en keuzevrijheid. Een symbool dat alles te maken heeft met Wims vorige levenspartner Linda, die jaren geleden overleed.
Als je als partners enorm met elkaar verbonden bent - in dit leven en vanwege ervaringen uit voorgaande levens - beleef je een ernstige ziekte van één van beiden, samen. Dat gebeurde ook bij Wim en Linda. 
Tijdens Linda's ziekte kwam hun beider focus te liggen op liefdevol samenzijn en met hulp uit het alternatieve circuit vechten tegen de ziekte. Maar welke keuzes zijn in zo'n situatie het beste? Kiezen voor reguliere of alternatieve geneeswijzen? Naar wie is het verstandig te luisteren? Volg je artsen in het ziekenhuis met medische protocollen of wonderdokters, helderzienden, mediums en alternatieve genezers? Wat is het beste voor de ziel? Ziekte bestrijden of accepteren?
Wim zorgde liefdevol voor zijn zieke partner Linda. Geleidelijk aan werd hun beider wereld kleiner en kleiner naarmate het lichamelijke aftakelingsproces sneller ging. Een situatie die alle mantelzorgers van zieke naasten zullen herkennen. Wim kwam amper nog aan zichzelf toe, hij was dag en nacht aan het zorgen voor Linda. Geen gemakkelijke taak als levenspartner. Toch liet hij haar telkens vrij om zelf te kiezen welke (medische) weg ze wilde bewandelen. Ook als dat de keuze was om 'geen behandeling' te willen. 
Wim beschrijft dit alles op integere wijze. Uit dit boek blijkt, dat de vrije keuze die hij Linda uit liefde gunde - hoe moeilijk hij dat af en toe zelf vond - als balsem was voor haar ziel.
Na haar dood sprak hij de wens uit dat ze 'één mochten zijn'. Dat gebeurde. Linda's ziel hield en houdt nog steeds contact met Wim vanuit de sferen waarin ze nu vertoeft, via mediums/helderzienden, door contact te maken in zijn dromen en door hem te inspireren tot het maken van sieraden, zoals de Akaija.

'Kiezen voor vrije keuze' vind ik een boek voor spiritueel ingestelde lezers die in hun naaste omgeving langdurig zieken of stervenden verzorgen en/of voor mensen waarvan de partner onlangs is overleden. Zij zullen moed putten uit Wims verhaal en ontdekken dat er meer is tussen hemel en aarde, leven en dood en dat contact met een overledene op zielsniveau, vanuit andere sferen, mogelijk is.

Helende kracht van de Akaija - Atlantis

Ik kan zelf niet beoordelen of de Akaija energie balanceert en herstelt (spin-inversie); technische informatie daarover vind je op www.akaija.com. Wel kan ik zeggen dat mensen met vorige levens in Atlantis de helende, energetische werking van dit symbool/sieraad zeker zal interesseren. Ook als je van energetische lichtbollen op foto's houdt, is het raadzaam op de website de reisverslagen te bekijken van Wim naar oa Rusland.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer/reïncarnatietherapeut, auteur