Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

19 oktober 2017

Mata Hari - Leugens, fantasie, vorige levens? - Expositie in Fries Museum Leeuwarden t/m 2 april 2018

Mata Hari (1876-1917)

Was Mata Hari een leugenares of verzon ze verhalen naar aanleiding van een vorig leven?

Een prachtige expositie in het Fries Museum Leeuwarden over het leven van Mata Hari, Mata Hari, de mythe en het meisje. Nog te zien t/m 2 april 2018.
Volgens kenners beschikte de Friese Margaretha Zelle, geboren in 1876 als dochter van een welgestelde hoedenverkoper, over veel fantasie en loog ze erop los. Ze raakte beroemd door haar exotische dansen onder de naam Mata Hari en maakte carrière tot in Parijs. Nam het niet nauw met 'waar ze vandaan kwam en wat ze allemaal kon'. Toch denk ik vaak dat Margaretha Zelle haar verzinsels onbewust baseerde op een vorig leven als tempeldanseres in een Oosters land.

Vorig leven in India?

Als je reïncarnatie buiten beschouwing laat is het vanzelfsprekend dat haar uitspraken als "Ik ben in India geboren. Mijn vader heette Suprachetty. Hij behoorde tot de kaste der Brahmanen" ,"Mijn vader was een Javaanse prins. Hij nam me vaak mee naar de tempels waar priesteressen de god Shiva eren met hun dansen", "Mijn moeder was een beroemde bajadere (Indische danseres), ze stierf op mijn geboortedag, toen ik vier werd. Nadat de priesters haar tot as hadden verbrand, gaven ze mij de naam Mata Hari" overkomen als regelrechte leugens. Maar wat als deze Friese vrouw een vorig leven had gehad in India, als (tempel)danseres? Dan kun je nog steeds spreken van extreme fantasie, maar wel gestoeld op ervaringen uit een eerder bestaan. Dansen maakte haar gelukkig. Dansen riep mogelijk ook vage herinneringen op aan een ander, meer exotisch verleden.
Informatie over de tentoonstelling vind je hier.

Tempeldansen in een vorig leven - gratis ebook 'Liefs uit... oud Egypte'

Meer lezen over reïncarnatie en vorige levens? Download gratis mijn e-book met verhalen over vorige levens Liefs uit... oud Egypte. Hierin vind je o.a. een verhaal (blz. 23-27) over een herinnering aan een vorig leven als tempeldanseres.

 

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Regressie- en reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl