Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

11 april 2011

"Mensen en Machten" - een journalistieke kijk op reïncarnatie, seances en geestverschijningen

In november 2010 werd ik gebeld door Frank van der Meijden. Of ik geïnterviewd wilde worden voor een boek waar hij mee bezig was: ‘Het is zo stil hier…’, een journalistieke kijk op reïncarnatie, seances en geestverschijningen.


Frank van der Meijden - auteur van 'Mensen en Machten'
Aan de telefoon klonk Frank nuchter en serieus. Zijn toelichting op waarom hij dit boek wilde schrijven voelde goed, dus ik beloofde hem mijn medewerking.  Per telefoon nam hij gedurende anderhalf uur een interview af. 
Een nieuw boek over de paranormale wereld
Inmiddels is het boek voorzien van een beter verkoopbare titel (hoewel ik ‘Het is hier zo stil…’ persoonlijk mooier vond), namelijk ‘Mensen en Machten’. De ondertitel is hetzelfde gebleven. Vanaf 11 april 2011 is dit boek overal te koop.
In ‘Mensen en Machten’ schrijft Frank van der Meijden -in het dagelijkse leven werkzaam als eindredacteur bij de Politieacademie- over spoken en geesten, duistere energieën, contact met overledenen en ontmoetingen met paranormaal gevoelige mensen. Hij probeert zo nuchter en kritisch mogelijk, met humor, verslag te doen van zijn persoonlijke ervaringen. Dat is hem gelukt.
Ik heb soms hardop moeten lachen tijdens het lezen vanwege de herkenning wat betreft de paranormale charlatans die hij tegenkwam.  Maar ook zit er hier en daar een  kippenvelmoment in het boek, zodat de nuchtere lezer zich af kan vragen… zou er toch meer zijn tussen hemel en aarde?
Mijn bijdrage in het boek (blz. 136 t/m 142) staat onder het kopje ‘Op onderzoek uit – Vorige levens in therapie’. Dat wat ik heb gezegd in het interview is gecomprimeerd tot makkelijk leesbare tekst. Natuurlijk heb ik nog veel meer verteld in dat interview, maar Frank lichtte er een aantal zaken uit die pasten bij zijn zoektocht in het paranormale wereldje. Wat hij samenvatte van wat ik zei, daarin kan ik me wel vinden. 
‘Mensen en machten’ is een boek voor de beginner op paranormaal gebied, de gemiddelde Nederlander of Belg die zich afvraagt of geesten bestaan en of er meer is na de dood.
Zelf dacht ik tijdens het lezen regelmatig, wat is het toch vreemd dat mensen het paranormale ‘obscuur’ en ‘duister’ vinden. Wat Frank soms ‘een enge of een bijzondere ervaring’ vond, daarvan dacht ik … oh, ja, dat heb ik ook wel eens meegemaakt. Ik herinnerde me tijdens het lezen van zijn boek zoveel paranormale ervaringen die ik zelf meemaakte en nu heel gewoon vind, en anderen blijkbaar niet, daar kan ik zelf een boek mee vullen. Iets wat ik in 2012 dan ook maar ga doen.
Eerst ‘Lichte zeden onder de zoden’ over vorige levens afronden (uitgave zomer 2011).

Marianne Notschaele-den Boer