Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

22 november 2013

Man bijt hond - tv - kaalheid en een vorig leven



Kaalheid en een vorig leven bij Man Bijt Hond
 
Man Bijt Hond - tv

Regressietherapeute Jeanne Bletz uit Amsterdam, een vriendelijke dame op leeftijd - volgens recente gegevens op internet inmiddels overleden - vertelt in twee opeenvolgende filmpjes bij 'Man Bijt Hond' over therapie, problemen en vorige levens, én over een vorig leven van haarzelf als Margarete van Oostenrijk in de 14e eeuw. Dat voorbije leven werkte nog steeds bij haar na. Ze zegt daarover: "Ik wilde altijd al wel in het lang lopen. Ik heb nu fluweel aan. Ik hou ook van parels, dat gaat toch door." Terwijl ze dit vertelt, laat Jeanne een zeer klassiek ingerichte woonkamer zien waarin onder andere een geschilderd portret hangt van de dame die ze ooit in het verre verleden zou zijn geweest.

Kaal

Even later brengt Jeanne in het filmpje (zie linkjes onderaan dit artikel) met behulp van hypnotische inducties een meneer, Joop Schreeurs, in trance. 
Ze legt uit dat Joop vanaf zijn 7e jaar kaal is en dat hij ook kaal was in een van zijn vorige levens; een vorig leven dat ze blijkbaar samen al eerder hebben opgespoord onder hypnose want nu gaat ze met hem uitzoeken hoe het kwam dat hij toen kaal werd.
In de werkkamer van Jeanne waar de sessie plaatsvindt, is het half donker. We zien Joop op een bank liggen; over zijn ogen heen ligt een doek.

Brand in een vorig leven

In het tweede filmpje is Joop diep in trance. Hij ligt op de bank en beweegt onrustig. Hij snikt: "Ik zie rook. Vlammen." Hij ziet en voelt hoe zijn kleding en zijn hoofdhaar in brand staan.
Jeanne spreekt hem geruststellend toe: "laat het maar rustig bovenkomen..., aanvaard het verlies van het haar..., laat het maar allemaal los",

"Wat een nare ervaring, hè, zo'n brand", constateert de interviewer/cameraman ietwat cynisch, typerend voor de interviews van het tv-programma 'Man Bijt Hond'.
Een inmiddels - uit trance - montere Joop antwoordt, terwijl hij zijn pruik afzet en zijn kale hoofd laat zien: "Vroeger verstopte ik me voor mijn kaalheid, maar nu niet meer."
Jeanne beaamt dat Joop een minderwaardigheidscomplex had vanwege zijn kaalheid, maar dat hij daar nu geen last meer van heeft.
Joop knikt instemmend: "Toen was ik kaal in dat leven, nu ook. Maar ik zit er niet meer mee." Om vervolgens zijn pruik weer op zijn hoofd te zetten met de woorden "Ik zet mijn pruik weer op, anders voel ik me niet gekleed."

Iedere therapeut heeft zo zijn eigen werkwijze

Deze hypnose-achtige manier van werken met trauma's uit vorige levens is typisch iets van de jaren '80 - '90. Toch zijn er nog steeds regressie/reïncarnatie- en hypnotherapeuten die zo werken (schemerdonker, een liggende 'patiënt', doek over de ogen, visualisatie en een hoop liefdevol gesus). 
Omdat er in beide filmpjes alleen mini-fragmenten werden getoond van een sessie die mogelijk anderhalf uur geduurd heeft, valt er weinig te zeggen over de werkelijk gedane sessie en bijbehorende therapeutische effecten. Jeanne Bletz maakte zonder meer een lieve indruk en was begaan met het leed van haar patiënt.
Reïncarnatietherapeuten spreken tegenwoordig zelden over patiënten, maar over cliënten, om eigen verantwoording in het gezondheidsproces te stimuleren en mogelijke ziektewinst uit patiënt-zijn tegen te gaan.

Niet gekleed

Toen Joop zei: "Ik zet mijn pruik weer op, anders voel ik me niet gekleed", dacht ik, ja, hij heeft minder last van schaamte over zijn kaalheid en qua leeftijd pasten cliënt en therapeut prima bij elkaar. Bij Jeanne was hij in liefdevolle handen terechtgekomen om in een sessie 'terug te gaan naar een vorig leven'.
Maar wat had ik graag - behalve emoties laten verwerken door de cliënt - zijn overlevingsstrategieën aangepakt. Bij reïncarnatietherapie gaat ook om ontkrachten van verkeerde gedachtenkoppelingen uit het verleden, waardoor een cliënt nieuwe keuzemogelijkheden krijgt in het heden opdat een probleem oplost.
Joop leefde nog verder na de brand in dat vorige leven, ook al verloor hij zijn kleding en zijn haar. Vlak na de brand, zonder kleding en haar, koppelde hij aan elkaar: 'niet gekleed zijn + kaal zijn = er nog steeds zijn'. Een gedachte die Joop nu nog steeds op onbewust niveau voor waar aanneemt.


Link naar de filmpjes

De filmpjes sluiten op elkaar aan en zijn gemaakt in april 2007:


http://www.manbijthond.nl/fragmenten/minderwaardigheidscomplex-vorig-leven-1 (4 min.)
http://www.manbijthond.nl/fragmenten/minderwaardigheidscomplex-vorig-leven-2 (3 min).



Praktijkverhalen over reïncarnatietherapie vind je op www.vorigelevens.nl Scroll naar beneden op de hoofdpagina voor een verhaalindeling. Op die pagina kun je ook gratis e-books downloaden of aanvragen.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl








(zie ook: filmpje/blogartikel over piraat en vorig leven), namelijk