Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

19 september 2017

Renate Dorrestein hoopt dat reïncarnatie niet bestaat - reïncarnatie - schrijvers - leven en dood, sterven

Een van de vele boeken die Renate Dorrestein schreef

Renate Dorrestein over leven, ziekte, sterven en doodgaan

Schrijfster Renate Dorrestein werd op 16 sept. 2017 door Wilma de Rek geïnterviewd voor de Volkskrant. Van Renate Dorrestein las ik slechts één boek, 'Het geheim van de schrijver'. Daar haalde ik nuttige schrijftips uit. Haar vele andere boeken keek ik wel in, maar tot echt lezen kwam het nooit. Op de een of andere manier voel ik me niet zo aangetrokken door haar enigszins sombere kijk op het leven, de wereld, ziekte en gezondheid. Wel vind ik interviews met haar boeiend omdat ze haar boeken (vaak jaren na dato) goed kan 'ontleden'. Ook kan ze op een mooie manier vertellen over wat ze zelf van alle schrijfprocessen leerde over zichzelf.

Levenslust of doodsangst

Nu ze ongeneeslijk ziek is (slokdarmkanker) doet ze in genoemd interview deze uitspraak: 
"Doodsangst heb ik niet, geloof ik. Ik heb besloten me niet te laten opereren. Wil je dan niet leven, vragen mensen me. Dan antwoord ik dat ik niet genoeg doodsangst in me heb om mijn leven te laten verzieken door een operatie waar veel mensen als een wrak uit komen. Mensen hebben niet in de gaten dat wat zij levenslust noemen, vaak in feite doodsangst is." 
En: "Als ik terug moet komen - wat ik niet hoop, ik hoop in godsnaam dat er géén reïncarnatie bestaat, maar áls reïncarnatie bestaat, hoop ik dat ik opnieuw schrijver mag zijn."

Italiaanse villa als hemel

Het volledige artikel/interview kun je hier lezen. Daarin heeft Renate het ook over haar vriendin die een positieve visie heeft over 'na de dood', de Toscaanse villa, waar ik al eens een blogje over schreef.

Groetjes,
Marianne Notschaele-den Boer
Regressie- en reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl