Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

9 augustus 2018

Kleding als trigger - vorig leven concentratiekamp - Tweede Wereldoorlog - kampkleding - gratis ebook Vintage Life

Zomerkleding 2018 - Breda
(c) Foto: RHA Publishing

Kleding als trigger naar een vorig leven

Vorige week was ik een dag shoppen in Breda. Ik weet niet meer precies in welke winkel het was, maar ik schrok toen ik deze kleding (zie foto hierboven) zag hangen in een van de rekken. Mijn hart sloeg een slag over. Heel even stond ik als aan de grond genageld. Kampkleding! Zulke blauwgrijswitte strepen hoorden bij wat gevangenen droegen in een concentratiekamp in de Tweede Wereldoorlog. 
Ik haalde diep adem, knipperde met mijn ogen, en gelukkig, weg was het akelige gevoel. Niks kampkleding, maar een trendy blouse met lange mouwen en een bijpassende short. Dat is wat 'moderne' kleding zomaar met je kan doen: je terugwerpen in de tijd. Het herinnerde mij voor een kort ogenblik aan mijn vorige leven in oorlogstijd.

Gratis e-book over kleding- en mode-invloeden
mbt vorige levens en reïncarnatie

Mode, kleding en sieraden als triggers - vorige levens

Bovenstaande kledingfoto plaatste ik op mijn Facebook-account en het regende reacties. Waar zat de designer met zijn gedachten, toen hij dit ontwierp? Misschien ontwierp hij dit niet eens bewust, maar onbewust. Onze huidige fantasie wordt nogal eens beïnvloed door restjes ervaringen uit vorige levens. 
Meer daarover lezen: download het gratis e-book 'Vintage Life' via deze webpagina (of andere gratis boeken in pdf).

Streepjes overhemd en trouwjurk

Ik moest denken aan de cliënt die jaren geleden in mijn praktijk kwam met een probleem. De oplossing van dat probleem lag in het afronden van een vorig bestaan dat traumatisch eindige in een concentratiekamp in de Tweede Wereldoorlog. Pas daarna begreep deze cliënt waarom hij ie-de-re dag naar zijn werk een lichtblauwgrijs gestreept overhemd droeg. Voor hem was dat een manier geworden om 'te overleven'. In die (kamp)kleding voelde hij zich gek genoeg veilig: "Zolang ik zulke streepjes draag, ben ik nog steeds niet dood." Dé manier om onbewust weg te blijven van een vreselijke sterfervaring.

Kort geleden schreef ik een artikel voor het spirituele magazine ParaVisie over 'Bruiloften en vorige levens'. Daarin kwam mijn eigen trouwjurk ter sprake, een jurk met een zelfde soort streepje. Dat artikel kun je hier online lezen. 
Het type kleding dat je droeg in voorbije levens kan lang nawerken!

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl