Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

14 april 2014

(Musical)actrice Simone Kleinsma: Ik geloof in het idee dat je niet voor niets leeft...

Simone Kleinsma - Foto: Margot de Heide

Simone Kleinsma als Maria in 'The Passion'

(Musical)actrice, presentatrice en zangeres Simone Kleinsma vertolkt op Witte Donderdag, 17 april 2014, de rol van Maria in 'The Passion'. 
Het is al weer het vierde jaar dat deze muzikale vertelling over de laatste uren van het leven van Jezus, live op tv te zien is. 
De organisatie is in handen van de EO en RKK. Dit jaar trekt de stoet met het grote verlichte kruis door de binnenstad van Groningen. Andere hoofdrolspelers in 'The Passion' zijn Jan Dulles als Jezus, Stanley Burleson als Petrus, Jamai Loman als Judas. Beau van Erven Dorens praat het geheel aan elkaar. 
De uitvoeringen die ik op tv heb gezien, vond ik indrukwekkend. Ik denk dat Simone Kleinsma een mooie Maria neer zal zetten en dat ze met gevoel de Nederlandstalige liedjes ten gehore brengt. 

Reïncarnatie - vorig leven

Simone Kleinsma is zelf niet gelovig in de traditionele zin van het woord, maar ze gelooft wel dat er meer is tussen hemel en aarde. Voor weekblad 'Margriet' (nr. 16, 2014) werd ze geïnterviewd door Joke Tromp over de thema's geloof, hoop en liefde.

Een citaat uit dit interview: "Waar ik wel in geloof is in 'iets', iets hierna. Iets vredigs waar je naartoe gaat. Althans daar hoop ik op. Waarschijnlijk net als iedereen. Iets waar je dierbare mensen uit je leven, die overleden zijn, weer ontmoet. Ik geloof ook een beetje in het idee dat je niet voor niets leeft. Dat je leert in dit leven en misschien daarna weer terugkomt. Dat gevoel heb ik altijd wel.
Soms, als je mensen voor het eerst ontmoet, denk je meteen: het lijkt wel alsof we elkaar al jaren kennen. Ik denk dat dit niet voor niets is. Dat het iemand uit een vorig leven is. Bewijzen zijn er niet voor, dat is juist zo jammer."

Leren van ervaringen

"Ik heb altijd gedacht: het heeft een reden waarom dingen je overkomen. Misschien is het ook dat je jezelf met die gedachte troost: het zal wel niet voor niets zijn geweest, het zal me uiteindelijk wel iets brengen, later zal ik begrijpen waarom. Daar krijg je niet altijd antwoord op. Je wordt wel rijper en rijker door ervaringen."

In dit interview in 'Margriet' komt Simone Kleinsma naar voren als een lieve, gevoelige vrouw. Ze zegt niet direct boeken te lezen over spirituele onderwerpen, maar ontmoetingen met overledenen of bijna-dood-ervaringen vindt ze wel intrigerend.

"Of ik iemand ben met een groot hart, durf ik niet te zeggen. Ik ben wel open, maar ik ben ook een beetje kat-uit-de-boom-kijkerig. Dat heb ik van mijn moeder. Daarom vind ik het ook zo bijzonder als ik iemand tegenkom met wie het meteen klikt. Dat je denkt: het is net alsof ik die vrouw of man al veel langer ken. Maar normaal gesproken kijk ik het eerst een tijdje aan."

Een leestip voor Simone (en andere bloglezers): Hé, waar ken ik je van (over elkaar kennen uit vorige levens).

Mensen kennen uit vorige levens - praktijkervaringen

In het boek 'Waarom Esther geen Robinson werd' (34 praktijkverhalen reïncarnatietherapie) gaat het laatste verhaal over een cliënte met een herinnering aan een vorig leven ten tijde van Jezus.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
www.vorigelevens.nl