Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

15 mei 2013

Terug naar een vorig leven - video visualisatie Brian Weiss

Brian Weiss op YouTube met een geleide meditatie, terug naar een vorig leven

Brian Weiss

In 1970 studeerde Brian Weiss af aan de Yale University of Medicine. Hierna deed hij een vervolgopleiding in de psychiatrie, waar hij voor het eerst in aanraking kwam met hypnose.
Daar waar het reïncarnatie betrof, was hij in eerste instantie een absolute non-believer, tot een van zijn patiënten in 1980 tijdens een medische hypnosesessie spontaan 'terugging naar een vorig leven'. Omdat hij later in staat was elementen uit die sessie te verifiëren, ging Brian Weiss totaal anders denken over leven en dood.
Pas na vele hypnose-regressie-sessies - waarin vorige levens naar voren kwamen bij zijn patiënten - raakte hij ervan overtuigd dat 'een deel van onze ziel, na de dood blijft voortbestaan'.

Bekende regressietherapeut

In 1988 schreef hij het boek Many Lives, Many Masters. The true story of a prominent psychiatrist, his young patient and the past life therapy that changed both their lives. Dit boek werd een echte bestseller in Amerika; het is ook vertaald in het Nederlands Vele levens, vele meesters.
Brain Weiss was te gast in grote Amerikaanse tv-shows, zoals Larry King Live en Oprah.

Via het YouTubekanaal van The Omega Institute is nu een video beschikbaar waarop Brian Weiss een van zijn meest bekende geleide meditaties doet met het publiek.

Video: probeer het zelf, terug naar een vorig leven

Probeer het zelf, met deze videofilm waarop Brian Weiss een groepsvisualisatie doet. Hij richt zich tot de toehoorders in de zaal, maar ook de kijkers via YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=xTnAqDPBsoY&feature=em-subs_digest-vrecs
Deze regression session - zoals Brian Weiss zijn visualisaties altijd noemt - duurt 36 minuten, waarvan 3 minuten intro. Ben je gewend aan dergelijke meditaties, dan kun je eventueel beginnen op minuut 12.
De geleide meditatie is veilig; de hypnotische instructie is prima. Na het oproepen van een jeugdherinnering, neemt Brian zijn toehoorders mee op reis naar een prenatale ervaring en situaties uit een vorig leven.

Ik vind Brian Weiss een prettige stem hebben om naar te luisteren, maar dat is persoonlijk. Zijn cd's Regression through the mirrors of time en Regression to times and places behoren tot mijn favoriete ontspannings-cd's. Deze cd's zijn gewoon via bol.com te bestellen.


Regressie-cd's van Brian Weiss, terug naar een vorig leven
 
Test en resultaten

Ik heb de videofilm vandaag nog getest om te kijken of het mij nieuwe inzichten zou opleveren, en ja hoor, bingo. Heerlijk wegdromen naar een jeugdherinnering (ik zag mezelf typen op mijn vaders oude typemachine), een prenatale ervaring (ik zag mijn moeder tijdens haar zwangerschap, lezend, en mijn vader studerend), en een fragment uit een voorbij leven (als man, een letterzetter in een drukkerij). De bijbehorende inzichten verklap ik hier niet, maar ze waren nuttig voor me ;).

Hieronder vind je linkjes naar wat deze cd's voor inzichten kunnen opleveren aan vorige levens:

 
Gewoon eens proberen! Als je in slaap sukkelt omdat het zo lekker ontspannend is... alles is okay.
 
Groetjes,
Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut - www.vorigelevens.nl