Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

31 juli 2013

Droom over een oldtimer - herinnering aan een vorig leven?



Droom over een oldtimer - herinnering aan vorig leven?

Reaktie van een 'Vintage Life'-lezer

Na een rondje surfen op internet - nog steeds komkommertijd :) - kwam ik een artikel tegen dat ik vorig jaar wel had gelezen, maar vergeten was op dit Blog Vorige Levens te vermelden.

Het volledige artikel vind je hier http://heinzelman.wordpress.com/2012/11/03/vorig-leven/

Twee citaten uit dit verhaal:

"Een tijdje geleden had ik via mail een e-boek ontvangen over ‘vorige levens’: 'Vintage Life' van Marianne Notschaele-den Boer. Na het boek dat ik toen aan het lezen was uit was, begon ik er aan. Het las vlot en uiteindelijk heb ik het op één volledige dag uitgelezen. ‘s Middags begonnen en ‘s avonds uit."

Droom als kind
 
"Bij het lezen van dit boek dacht ik plots aan een moment uit mijn jeugd dat ik een zeer intense droom had beleefd. Volgens mij was dat het eerste moment dat ik besefte dat ik niet eeuwig zal leven en ik ooit zal sterven.

In mijn droom was ik een oudere man met een gilet aan en bijpassend zakhorloge. Deze droeg ik in de zak van de gilet. De horlogeketting was vastgemaakt aan een knoopsgat. Ik was iets kalend en had dikke, grijze bakkebaarden.
Ik bevond me in een grote garage vol oldtimers (volgens huidige standaarden uiteraard), en hiermee bedoel ik auto’s uit de jaren 1920-1930. Een vier- of vijftal stonden er en ik liep er rond. Ik weet niet of het mijn wagens waren of ik ze enkel onderhield als bijvoorbeeld een butler of knecht.
Ik draaide me, greep naar mijn borst en viel neer op de grond, tussen die wagens. Daar lag ik dan, naast een bordeaux gekleurde oldtimer.

Toen werd ik al wenende en in volle paniek als kleine, ik dacht tienjarige, wakker. Badend in het zweet, roepend naar mijn moeder: “Ik ga sterven! Ik ga sterven in de garage!”
Mijn moeder al troostende: “Maar jongen toch, we hebben toch helemaal geen garage?”

En nu nog steeds als ik aan de dood denk, denk ik spontaan aan die bordeaux oldtimer..."


***
 


Leuk, om zo'n lezersreaktie opnieuw tegen te komen. Een mooi voorbeeld over droomflarden in relatie tot vorige levens.

Wil je het Nederlandstalige e-boek 'Vintage Life' (pdf) met verhalen over vorige levens helemaal gratis ontvangen, kijk op de website www.vorigelevens.nl hoe je dat kunt aanvragen.

Op diezelfde website vind je op de indexpagina een linkje naar meer ervaringen over dromen en vorige levens.


Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/schrijfster
www.vorigelevens.nl