Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

27 september 2014

Code rood - vorig leven tbc - karmische relatie tussen twee vrouwen


Taalgebruik en verwijzingen naar vorige levens

Taalverwijzingen naar vorige levens, ik blijf ze interessant vinden! Hieronder een voorbeeldje uit mijn praktijk. 

Tijdens een telefonisch consult beantwoord ik diverse vragen van cliënte Sophia (35). Ze wil weten of gezondheidsklachten die ze heeft, samenhangen met situaties uit vorige levens en ze wil advies over hoe ze beter met iemand in haar omgeving kan omgaan. In het bijzonder met ene Esther.
Sophia: "Ik heb moeite met de nieuwe vriendin van mijn ex-partner. Als ik alleen al aan haar denk, schiet mijn lijf in de paniekstand. Het voelt aan als code rood, alle alarmbellen gaan af. Er zijn ook ineens problemen over de financiële afwikkeling van onze echtscheiding. Waarom doet Esther zo lelijk over me terwijl ik haar, dit leven, nog nooit heb ontmoet?"

Code rood - bloedrood

Soms verrast de informatie die ik bij anderen in de vorm van beelden mag zien, mij zelf ook wel eens. Wanneer ik Sophia 'code rood' hoor uitspreken, zie ik voor mijn geestesoog het beeld opdoemen van een doodzieke, hoestende vrouw. Het gaat om een vorig leven van Sophia. In welke tijd zich dit precies afspeelt is niet helemaal duidelijk, maar ik zie een zieke vrouw in bed liggen, ze lijdt aan tuberculose (*). De lakens op haar bed, die ooit wit moeten zijn geweest, zien er smoezelig grijs uit. De bedlegerige vrouw hoest bloed op. Helderrood bloed.
Wat hebben deze beelden te maken met Sophia's huidige verwarrende gevoelens richting Esther?

(*) Voordat men sprak van tuberculose, werd de ziekte ook wel 'vliegende tering'of 'witte pest' genoemd. Bron Wikipedia. 

Zussen in een vorig leven

Na inzoomen op meer informatie over de situatie in het verleden kom ik het volgende te weten. De zieke, bedlegerige vrouw (nu Sophia) woonde in een piepklein huisje. Ze was niet extreem arm maar had het zeker niet breed. In het sober ingerichte vertrek zag ik slechts een kast, een stoel, een bed en een lampetkan staan.
De zus van deze vrouw (nu Esther) zorgde voor haar, voornamelijk uit plichtsgevoel, niet uit liefde. Erger, ze aasde op de weinige bezittingen die ze na de dood van haar zieke zus zou erven. Wat 'Esther' betrof kon haar zieke zus niet snel genoeg doodgaan.
De zieke vrouw was volledig afhankelijk van de hulp van haar zus. Bij iedere toenadering - bezoek aan bed voor verschoning van lakens of andere hulp - voelde ze de onwil en boosheid van haar zus. Hoewel de zus haar niets aandeed, was oprechte betrokkenheid in de vorm van liefdevolle verzorging ver te zoeken. De vrouw die aan tbc leed voelde voortdurend de boosheid van haar zus, want in de ogen van haar zus duurde de verzorging veel te lang. 
Nadat de zieke vrouw tenslotte veel bloed ophoestte, duurde het niet lang meer voordat ze overleed. Helderrode bloedvlekken op de bedlakens luidden het begin in van haar stervensproces.

Anno 2014

Sophia ontmoet Esther in haar huidige leven opnieuw. Dit keer niet als zus, maar als nieuwe vriendin van haar ex-partner. 
Sophia stoort zich niet aan het feit dat haar ex-partner een nieuwe vriendin heeft, maar wel aan Esther die het eerder op zijn financiën lijkt te hebben voorzien dan dat er van echte liefde sprake is. Sophia kwakkelt met haar gezondheid en voelt zich zwak ten opzichte van anderen. 
Vanwege de vele overeenkomsten met het voorbije leven - twee vrouwen, onderlinge verhoudingen, een zwakke gezondheid, afwikkelingen van financiën, relatie, liefde - doet Esthers komst bij Sophia alle interne alarmbellen afgaan: code rood!

Ophoesten

Soms kan het 'ophoesten' van oude informatie nuttig zijn in het hier-en-nu. Nu Sophia over dit vorige leven gehoord heeft, kan ze haar 'gekke gedachten over Esther' beter plaatsen en gevoelens van paniek, onrust en teleurstelling loslaten. Esther zal vermoedelijk nooit een vriendin van haar worden, maar bang voor haar hoeft ze niet te zijn. 
Sophia's ex-partner is prima in staat zelf uit te maken of er echte liefde in het spel is of niet tussen hem en Esther. En het is aan Esther welke levenslessen ten aanzien van liefde ze leert in verschillende levens. 
Onrustige gevoelens en 'code rood' horen thuis in een vorig leven dat eindigde door de ziekte tbc (bloed ophoesten).

Karmische relaties

Meer lezen over karmische relaties en effecten op ons huidige leven? Lees de boeken 'Hé, waar ken ik je van?' of 'Lichte zeden onder de zoden' (overal via internet te koop).
Ook in de gratis te downloaden e-boeken 'Ben jij een koekje van eigen deeg?' of 'Vintage Life' vind je mooie voorbeelden van taalgebruik in relatie tot situaties in vorige levens.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Auteur/reïncarnatietherapeut
www.vorigelevens.nl