Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

15 februari 2017

Feelgoodfilm voor kattenliefhebbers 'A street cat named Bob' - verslavingszorg - afkickprogramma heroïne methadon

 
De echte James Bowen en de acteur uit de film, samen met Bob de kat

Bob de kat en James Bowen


Een fijne feelgoodfilm voor kattenliefhebbers! A Street Cat Named Bob (2016) is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van straatmuzikant James Bowen en zijn kat Bob. Ik zag de film van de week bij Pathé Breda. Thema's: dierenliefde, afkicken heroïneverslaving, alles komt goed.

Afkicken dankzij straatkat Bob

Na een moeilijke jeugd heeft James een leven als dakloze achter zich gelaten en probeert hij af te kicken van zijn heroïneverslaving. Als hij in contact komt met een gewonde rode kater, verandert dat zijn leven. Hij kan geen eigenaar ontdekken en besluit het beestje te verzorgen. Wanneer Bob weer op eigen pootjes kan staan, blijft hij trouw aan James en wijkt niet meer van zijn zijde. Bob vergezelt hem naar zijn werk als straatmuzikant en verkoper van de daklozenkrant in Londen. Dankzij Youtube filmpjes worden de twee beroemd. Dankzij Bob lukt het Bowen uiteindelijk af te kicken en zijn leven weer op de rit te krijgen.
Van het door James Bowen en Garry Jenkins geschreven autobiografisch boek A Street Cat Named Bob werden sinds het in 2012 uitkwam ruim een miljoen exemplaren verkocht en het werd vertaald in meer dan 25 talen, waaronder in het Nederlands onder de titel 'Bob de straatkat, hoe ik het leven van een kat redde en hij dat van mij'. 

Bob en James gezien in Londen

Ik vond het extra leuk dat de kat Bob in de film gespeeld werd door de enige echte Bob, de straatkat. Het is geen hoogstaande film, maar je komt gegarandeerd met een glimlach de bioscoop weer uit.
In 2011 was ik met kerst in Londen. Het dichtstbijzijnde metrostation bij ons hotel, was Covent Garden. In een flits zag ik toen een straatmuzikant met een kat. Nooit gedacht dat het Bob en zijn baasje James konden zijn, maar in de film herkende ik de locatie. Grappig! Ik hoop wel dat Bob nog lang blijft leven, want hij is niet meer zo piep...
De filmtrailer vind je hier.

Gratis e-book met reïncarnatieverhalen
Katten en hun 9e leven

Sometimes it takes nine lives to save one staat er op de filmposter. In dat kader dacht ik aan het e-book dat ik maakte (en dat je gratis kunt downloaden) met reïncarnatieverhalen: Een kat heeft negen levens, een mens...

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Regressie- en reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl