Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

19 oktober 2011

Onder de grond - elkaar herkennen uit een voorgaand leven

Australië - down under

Vorig jaar ontving ik een e-mail van een man uit Australië. Via een Canadese vriendin was hij op mijn website terechtgekomen.
Ik was verrast toen hij vroeg of hij een afspraak kon maken voor een consult vorige levens bij mij in Nederland. Australië ligt immers aan de andere kant van de wereld! Beetje ver weg, leek me.
Eerst zocht ik daarom nog naar adressen van collega's bij hem in de buurt, maar uiteindelijk lukte dat niet. We maakten een afspraak. Hij was gewend aan verre vliegreizen, vertelde hij. Tussen twee technische projecten in zou hij hierheen vliegen.

Aan de ene kant vond ik het een eer, iemand te mogen ontvangen voor een consult die helemaal vanuit Australië naar Nederland vloog. Aan de andere kant vond ik het 'dood'eng. Wat als het tegen zou vallen? Ik besloot gewoon mijn uiterste best te doen.

Het werd een heel bijzonder consult. Niet alleen omdat ik hem veel kon vertellen over allerlei vorige levens van hem - informatie die hij nodig had om verder te kunnen met zijn huidige leven - maar meer nog omdat we elkaar bleken te kennen uit een vorig leven!

In een mijn - onder de grond

We bleken ooit mijnwerkers te zijn geweest. Geen idee in welke tijd of in welk land dat precies was. We waren allebei man in dat leven. Werkten hard onder de grond om onze gezinnen te kunnen onderhouden. We stierven allebei toen een gedeelte van de mijn waarin we samen werkten, instortte.


In 1993 had ik wel eens een flits gezien van dit vorige leven van mezelf. Ik onderzocht op dat moment hoe het kwam dat ik 'het zo benauwd had' in die periode. Dat leverde beelden op van een mijnwerker die stierf onder de grond. Het waren vage, donkere beelden. Ik had er verder niets meer mee gedaan.


De cliënt uit Australië en ik, we herkenden allebei de oude kameraadschap van toen. Hard werken onder de grond, vrienden voor het leven... of beter, toen tot in de dood :). Hij had het idee dat hij een smid was die kolen nodig had. Samen gingen we die halen in een mijn die slecht gestut was.

Onze ontmoeting nú werd helemaal bijzonder toen ik van hem hoorde dat het technische werk dat hij nu doet, zich afspeelt in de mijnbouw. 'In de open mijnbouw', zoals hij zei, 'want ik heb het niet zo op onder de grond werken'. Hij zei ook: 'Nu krijgt de uitspraak dat ik me vaak in mijn werk begraaf, een hele andere betekenis.' Als 'oude vrienden' konden we daar smakelijk om lachen.

's Avonds na dat consult mailde ik een vriendin hoe bijzonder het was om onverwacht iemand uit een voorbij leven opnieuw tegen te komen.
Ze mailde terug: 'Daarom kwam hij zeker van Down Under!'

Mooi, hoe sommige oude details in het heden een plekje krijgen.


Verhalen van anderen die elkaar kennen uit voorgaande levens

In mijn boek 'Hé, waar ken ik je van?' vind je allerlei verhalen uit de praktijk reïncarnatietherapie over mensen die elkaar kennen of herkennen uit voorbije levens.

In die verhalen spelen taalgebruik/taalgrapjes een grote rol.


Groetjes, Marianne Notschaele