Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

8 mei 2015

Cadeau-tip voor een jarige die alles al heeft - diy - zelf maken

 
Kado-idee voor iemand die alles al heeft
Cadeau-tip

Weet je niet wat je iemand cadeau moet geven die alles al heeft? Dat heb ik ook wel eens. Laatst heb ik dat opgelost door zelf een cadeau te maken. Omdat de reacties erop fantastisch waren, dacht ik waarom zou ik dit idee niet delen...

Benodigdheden

Dit cadeau is vooral geschikt voor volwassenen. Nodig:
- kleine vouwblaadjes in diverse kleuren (aantal vouwblaadjes afhankelijk van de leeftijd van de jarige)
- glazen pot met schroefdeksel (doos of blik)
- viltstift
- transparante cadeauverpakking, lintje
Geef je het cadeau samen met anderen, laat iedereen meedoen en verdeel het aantal 'te vieren jaren' over de deelnemers. 

Doen

Bedenk waarom je van de jarige houdt, hem/haar leuk, lief en aardig vindt, wat zijn of haar beste eigenschappen zijn, de mooiste herinneringen. Schrijf iets liefs. Wens hem/haar iets aardigs toe. Zorg voor antwoorden op vragen als:
- ik vind je bijzonder omdat ...
- ik hou van je omdat ...
- jij betekent voor mij ... want ...
- de leukste herinnering aan ons samen is ... 
- bij jou denk ik direct aan ...
- je beste eigenschappen zijn ...
- ik wens je toe dat ...
- wat ik van je geleerd heb, is ... enz.
Zend iedereen een e-mail en vraag binnen een bepaalde termijn te reageren zodat je op tijd de glazen pot kunt vullen met vouwblaadjes.

Verpakken als mini-cadeautjes

Schrijf de antwoorden die je krijgt over op gekleurde kleine papiertjes en vouw deze dicht. Plak elk driedubbel gevouwen blaadje vast met een plakbandje zodat je de wens/uitspraak niet meteen ziet. Doe het juiste aantal blaadjes in een glazen pot. (In mijn geval werd de jarige 80, dus regelde ik met enkele familieleden dat we precies 80 wensen/uitspraken/herinneringen hadden.) Doe de deksel op de pot en hussel de inhoud flink door elkaar. Feestelijk verpakken in doorzichtige folie. Klaar.
Degene die dit cadeau ontvangt kan op een moment dat het hem/haar past de 'mini-pakjes' openen en genieten van wat anderen hebben opgeschreven.
Succes verzekerd.

Boek cadeau geven


Boek cadeau geven... kan ook :)
Vind je mijn cadeau-tip niet leuk? Geef een van mijn boeken cadeau aan de jarige, bijvoorbeeld 'Reïncarnatieverhalen. Lang zullen we leven! Dat is weer eens een andere manier om een jarige Many happy returns te wensen. 

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl