Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

23 mei 2015

Liefde maakt longen ziek - praktijkvoorbeeld - de kracht van gedachten


Ziek worden van de liefde

Ziek worden van de liefde

In dit blog laat ik regelmatig - na goedkeuring van cliënten - aan de hand van voorbeelden uit mijn praktijk regressie- en reïncarnatietherapie zien hoe gedachten en overtuigingen uit het verleden kunnen nawerken in iemands huidige leven. En hoe je dat eventueel ongedaan kunt maken wanneer je daar last van hebt.
Vorig jaar kwam ik een sterk staaltje tegen in de categorie ziek worden van de liefde. Nu denk je daarbij misschien direct aan liefdesverdriet of misselijk worden van de spanning als je met smart wacht op sms-jes of whats-appjes van degene waarop je verliefd bent, maar nee... 

Helderziend momentje


Peter (45) had al vanaf zijn 20e levensjaar last van hevige hoestbuien en slijm ophoesten. Dokters vonden niets verontrustends na meerdere onderzoeken; een recente MRI-scan in het buitenland toonde aan dat zijn longen gezond waren, hoogstens wat geïrriteerd van al dat hoesten. Peter hoestte gewoon heel erg veel, iedere dag. Jarenlang. Hij was er onderhand aan gewend geraakt dat hij meerdere keren op een dag geelgroen slijm ophoestte. Mensen in zijn naaste omgeving vonden de geluiden niet prettig, het hoesten kostte Peter bovendien veel energie. Hij werd er enorm moe van.
Toen Peter bij me kwam voor een consult zag ik tijdens ons gesprek telkens het beeld van een jonge vrouw voor me. Ze zag er ziekelijk uit. Ik zag en hoorde haar hoesten en kreeg de indruk dat ze niet lang geleefd had. Daarom vroeg ik hem of hij een meisje gekend had dat ooit een enorme indruk op hem had gemaakt? Misschien een jonge vrouw waar hij veel van gehouden had, die nu niet meer leefde? Iemand die tijdens haar korte leven veel had gehoest? Peter keek me verbaasd aan. Dacht diep na en bleef een tijdje stil. Net op het moment dat ik begon te denken dat mijn helderziende talent me in de steek liet, vertelde hij me dat hij als 19-jarige verliefd was geworden op een meisje van dezelfde leeftijd. Heel erg verliefd. Ze heette Marilène en leed aan cystic fibrosis (taaislijmziekte), een aangeboren ziekte, waaraan ze op jonge leeftijd (22) was overleden.

De kracht van gedachten

Peter zei: "Marilène was niet verliefd op mij, ze had al een vriend. Ze vond me aardig, maar dat was het. Geen liefde van haar kant. Haar vriend had net als zij taaislijmziekte. Ze werden allebei niet ouder dan begin 20. Ik vond Marilène het mooist en liefste meisje dat ik ooit heb gezien. En ik was stikjaloers op haar vriend. Hij had dezelfde ziekte, samen hoestten ze de longen uit hun lijf, en ook daardoor hadden ze samen een extra klik. Ik wilde die ziekte ook krijgen in de hoop dat ze mij leuker zou gaan vinden dan haar vriend. Avonden heb ik gebeden dat ik ook taaislijmziekte zou krijgen zodat ze van mij zou gaan houden."
En dus deed Peters lichaam jarenlang wat hij op 19-jarige leeftijd wenste, zijn longen produceerden taai slijm, hij hoestte dat iedere dag op.

Gezonde longen

Vorig jaar opperde ik dat het mogelijk een goed idee zou zijn als Peter iedere ochtend tegen zichzelf zou zeggen: 'Mijn longen zijn gezond. Voor het aangaan van een relatie met een vrouw hoef ik geen slijm meer op te hoesten.' Ik verwachtte dat zijn lichaam hierop positief zou kunnen reageren.
We zijn nu een jaar verder. Peter heeft dit inderdaad iedere ochtend, bij het scheren en in de spiegel kijken naar zichzelf, herhaald. Resultaat: zijn akelige rochelhoest is praktisch verdwenen inclusief het slijm ophoesten. Je kunt jezelf soms ziek denken, maar ook weer beter...

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl