Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

7 december 2015

Henny Vrienten over zijn liedje 'Lieske' - beginnende dementie - leven en dood

Henny Vrienten - afbeelding album 'Alles is anders'

Henny Vrienten - 'Lieske' - dementie

In Viva nr. 48 (2015) kwam ik een interview tegen met Henny Vrienten. Ik las dat hij al 67 jaar is, man man, wat vliegt de tijd. Ergens lijkt het me helemaal nog niet zo lang geleden dat de band 'Doe Maar' zong 'Als de bom valt'...

Hij sprak met interviewer Jessica van Zanten over o.a. een van zijn meest recente liedjes, 'Lieske', dat gaat over een vrouw met beginnende dementie.
"Op mijn vorige album staat 'Lieske', een nummer over mijn moeder die toen net overleden was. Ze was een beetje de weg kwijtgeraakt, daar gaat het liedje over."... "Ik geloof niet dat er zich iets achter de wolken bevindt, maar ik heb wel het idee dat als ik het zing, ze er nog is. Ze bestaat op dat moment voor honderden mensen."

Niet iedereen kan blijven

Henny Vrienten heeft geen moeite met het ouder worden, hij voelt zich gelukkig en heeft vrede met de cyclus van het leven. Gelukkig, eindelijk eens een artiest die het ouder worden prima vindt.
Op het einde van het gesprek stelt Jessica van Zanten: "Jij zult door je muziek altijd blijven voortleven." Daarop zegt Henny: "Dat vind ik mooi, dan is het net als met mijn moeder. In een ander liedje zing ik: 'Als de laatste die jou kent verdwenen is, ben je weg'. En dat is maar goed ook. Stel je voor dat iedereen altijd zou blijven, dan zou het wel heel druk worden."

Tekst Lieske

Tekst van 'Lieske' vind je via dit linkje.

Groetjes, Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/auteur
www.mariannenotschaele.nl