Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

27 augustus 2016

Katja Schuurman in Flair: "Ik heb mijn hoop gevestigd op de onsterfelijkheidspil" - leven & dood - voortbestaan

Katja Schuurman, Flair 34, 2016

Katja Schuurman - angst voor de dood - onsterfelijkheidspil willen

Actrice/presentatrice Katja Schuurman behoeft nauwelijks nog enige introductie. In een interview in Flair nr 34 (2016, tekst en interview Fleur Baxmeier, foto Esmee Franken) gaf ze antwoord op de vraag "Waarom is het eigenlijk jouw wens om onsterfelijk te zijn?"
Ik las dat, dacht... uh? Hoezo onsterfelijk willen zijn?
Katja antwoordde: "Er zijn maar twee dingen waar ik bang voor ben: grote hoogtes en de dood. De dood vind ik echt een stompzinnige uitvinding. Ik ga er dan ook vanuit dat ze er over een paar jaar een oplossing voor hebben. Serieus! Wetenschappers zijn bezig met een pil voor onsterfelijkheid. Ik sta al op de wachtlijst als testpersoon"... "Laatst was ik op de ledendag van KRO/NCRV om te vertellen over het nieuwe seizoen van mijn programma Katja's Bodyscan. Ik vroeg de aanwezigen wie van hen een onsterfelijkheidspil zou slikken. Er waren er maar vijf die dat wilden. De rest zei dingen als: dan heb je toch geen reden meer om op te staan? Dat vind ik zo'n bullshit! Ik wil elke dag opstaan. Stel je voor wat je allemaal kunt doen als je onsterfelijk bent. Studies volgen, op reis gaan. Omdat ik in lichte paniek raak als ik eraan denk dat ik op een dag dood zou kunnen neervallen, houd ik mijn hoop gevestigd op de onsterfelijkheidspil."

Reïncarnatie - voortbestaan van de ziel

Tijdens het lezen van haar antwoord dacht ik, goh, Katja, waarom ga je niet in plaats van wetenschappelijke bodyscanprogramma's iets spiritueels uitzoeken? Hoe reïncarnatietherapie werkt bijvoorbeeld. Zelf ervaren dat je vorige levens hebt gehad, dat de ziel na de dood het lichaam verlaat, en ergens anders weer opnieuw begint. Dat is een andere vorm van onsterfelijkheid en toch telkens opnieuw op reis gaan, met iets starten en 'studies' (levenslessen) volgen. 
Ik weet zeker dat regressie/reïncarnatietherapeuten, life-between-life coaches, emotieve/transpersoonlijke of andere spiritueel georiënteerde therapeuten haar angst voor de dood weg kunnen nemen. Al dan niet door Katja traumatische sterfervaringen in vorige levens emotioneel alsnog goed af te laten ronden, te bekijken waar ook haar angst voor grote hoogtes vandaan komt, of door haar bijv. te laten kennismaken met 'dat er veel meer is tussen leven en dood'. Als je eenmaal beseft dat er vorige levens zijn (en dus ook levens die nog gaan komen), dat het niet zomaar ophoudt na het sterven, dat wedergeboorte bestaat, verdwijnt in de meeste gevallen angst voor de dood.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl