Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

11 januari 2012

Truth of the Python - ebook over hypnotherapie en voorbije levens

Ebook van Paul Vitols over hypnotherapie
en vorige levens

Via Twitter liep ik - virtueel gezien - Paul Vitols tegen het lijf.
Hij woont in North Vancouver, British Columbia, en was zo vriendelijk om me te attenderen op zijn ebook Truth of the PythonIk beloofde hem zijn digitale werk te lezen en er een artikeltje over te maken.

Keurig netjes kreeg ik een linkje met een gratis toegangscode om zijn boek te downloaden. Wat ik enthousiast deed. Maar sinds begin oktober staat zijn boek in mijn virtuele iPad-boekenkast en ondanks drie buitenlandse reizen waarbij ik dacht tijd genoeg te hebben om te lezen in het vliegtuig, kwam ik telkens niet verder dan hoofdstuk 2.
De vluchten duurden lang genoeg, maar op de een of andere manier kon het verhaal me niet blijven boeien, hoe goed geschreven ook.

Het is echt een mannenboek. Paul Vitols laat voornamelijk mannen aan het woord die focussen op mannenzaken. De hypnotherapeut in het verhaal is er een van de oude stempel, daar waar het werken met en denkbeelden over vorige levens betreft. Dan moet 't verhaal wel heel bijzonder zijn om mij te blijven boeien en dat lukte niet, ook al is The Truth of the Python prima geschreven, no doubt about that. Woordkeuze, stijl- en taalgebruik, allemaal dik in orde.
Toch past het niet bij mij, wellicht omdat ik een vrouw ben en een reïncarntietherapeute die zonder trance of hypnose werkt. Hypnotherapie zoals in dit ebook beschreven, komt op mij over als een versie uit de jaren zeventig van de vorige eeuw. Tikje ouderwets.

Daarom ben ik van mening dat dit boek het vooral goed zal doen bij mannelijke lezers. Lezers die geïnteresseerd zijn in hypnotherapie in zijn puurste vorm, met gebruik van hypnose. Lezers die het mystieke niet schuwen en de Engelse taal behoorlijk onder de knie hebben om alle nuances van de verhaallijnen te kunnen blijven volgen.

Over de inhoud:

New Year's Eve, 1990, Vancouver hypnotherapist Philip Dozier, while treating shy, neurotic science student Greg Brodie, inadvertently leads his client to a traumatic memory--from twenty-five centuries ago.
In doing so, he opens a Pandora's jar of life-changing consequences. For it emerges not only that Greg may have been the Greek philosopher Pythagoras, and Philip himself a key figure in that remote time, but that Greg, in trance, can act as a channel--someone who gives voice to nonphysical entities. And an entity appears who has knowledge of a painful secret from Philip's past.

This spine-prickling revelation launches Philip on a search for the truth about himself, his connection with Greg, and the state of his soul. The search takes him on a journey through time and myth to the ancient rites of shamans and the primordial struggle between God and Goddess. But his current actions cause him growing alarm. For in his thirst to learn more, he finds himself lying, stealing, and plunging into not one but two extramarital affairs.
Can Philip redeem himself--or even control himself? What will Greg do if he discovers that his supposed therapist has been using him? Maybe the great philosopher was right: we're all doomed to repeat events from long ago, and we can't escape no matter how hard we try.

Via Amazon.com kun je dit ebook aanschaffen.

Een andere leestip mbt hypnotherapie en voorbije levens, ook een echt 'mannenboek' is Rusteloze zielen van de Vlaamse auteur Werner Morrens 



Marianne Notschaele-den Boer