Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

30 maart 2014

Wat er allemaal komt kijken bij een artikeltje voor Margriet - interview, styling, fotografie

Soesterbergse duinen
Interview


Twee weken geleden werd ik telefonisch geïnterviewd door Deirdre Enthoven voor een artikeltje in Margriet. Deirdre is journaliste, maar ook auteur van het prachtboek 'Bewogen Besluiten' over professionals en hun dilemma's bij besluitvorming. 
We hadden een prettig gesprek. Zij vatte kort samen waar we het over gehad hadden, ik las de concepttekst, ging ermee akkoord en dacht klaar te zijn. Ik zou het artikeltje vanzelf wel tegenkomen in de Margriet.
Een paar dagen later kreeg ik een berichtje dat de drie door Deirdre Enthoven geïnterviewde personen op de foto moesten, voor bij het artikel. Had ik niet op gerekend. Ik dacht snel een 'selfie' te e-mailen, maar nee, ik moest - net als de twee andere geïnterviewden - professioneel gefotografeerd worden.

Styling en fotografie

Na wat telefoontjes, sms-jes en e-mails werd een datum en een centrale lokatie voor alle deelnemers geprikt: Soest. Omdat de foto pas half mei in Margriet verschijnt, was een zomerse setting nodig: de Soesterbergse duinen (standeffect, veel zand).
Vooraf werd me gevraagd zomerse kleding mee te nemen in specifieke kleuren en wat accessoires. Bij het fotograferen wordt namelijk rekening gehouden met het kleurthema van de Margriet voor een bepaalde week.

Woensdag stapte ik in mijn autootje, reed van Zundert naar Soest en ontmoette daar stylist Sadia Veenstra en fotograaf Marloes BoschIk was in de veronderstelling me snel om te kleden, een foto te laten maken en vlug terug naar huis te rijden, eh... we hadden de hele middag nodig! 

Foto-impressie

Het weer werkte mee. Droog, zonnig, een graad of 12. Stylist Sadia toverde modieuze, zomerse kleding voor me tevoorschijn en bracht een laagje poeder aan op mijn gezicht tegen het glimmen op de foto. Mijn haar moest los en hupsa, ik zag er ineens onherkenbaar anders en modern uit. 
Fotograaf Marloes liet me tientallen verschillende poses aannemen en fotografeerde er kundig op los. Foto's van dichtbij, van veraf, lopend, zittend, tegen verschillende achtergronden, met en zonder wind (lees: assistent wappert met iets om 'wind' te creëren waardoor mijn haar ging bewegen). Ik kreeg pijn in mijn kaken van het vele lachen. 
Ik wist niet dat er zoveel tijd en energie in een fotoshoot ging zitten. Echt, ik kreeg meteen respect voor het werk van een fotomodel, wat een vermoeiend vak.

 

  

Margriet nummer 21

Duimen, dat de redactie van Margriet een mooie (actie)foto kiest uit de vele foto's die Marloes Bosch die middag van me maakte. 
Ik mag niet verklappen wat ik aan had, dus... heb geduld tot het artikeltje plus foto - groot of piepklein, geen idee - binnenkort in de Margriet staat.

Nooit geweten dat er zoveel komt kijken bij een artikel met foto in een weekblad. Dankjewel Deirdre voor het interview, Sadia voor de styling en Marloes voor de fotografie.

Update 17 mei 2014

En... het is leuk geworden. Artikeltje staat in Margriet nr. 21 van 2014.


Marianne Notschaele in 'Margriet'
Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Regressie- en reïncarnatietherapeut/auteur